Toon posts:

2 Modems in één faxserver. Kan niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben op een W2K machine een faxserver ingericht mbv. ActiveFax.
Nu willen we voor de inkomende en uitgaande faxen elk een modem gebruiken.
Zo willen we voorkomen dat er collisions ontstaan tussen de uitgaande en inkomende faxen.
(er wordt hier namelijk véél gefaxed, meer dan honderd faxen per dag)
Nu hebben we op de eerdergenoemde W2K machine twee faxmodems geinstalleerd. (PCI)
De eerste werkt prima, de tweede krijgen we echter niet goed geinstalleerd.
Onder apparaatbeheer wordt telkens een conflict weergegeven.
Het zijn twee identieke modems.
Wat doen we niet goed ?

TIA Mejoggah

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
IRQ conflict? Het simpelste: Zet 1 van de 2 eens in een ander slot?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat word niet weergegeven onder apparaatbeheer.
Alleen staat onder "Apparaat status" Dit apparaat kan niet starten (code 10)..... :?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:03:
Alleen staat onder "Apparaat status" Dit apparaat kan niet starten (code 10)..... :?
En als je dan eens verder zoekt bij de eigenschappen, of apparaatbeheer weergeven op IRQ/IO-niveau?

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:21

Haaguit

HBZNPLT!

Ik heb ook een faxserver draaien die er ongeveer 300 per dag uitstuurt. Ik heb externe faxen gebruikt op com poorten, omdat ik inderdaad ook gemerkt heb dat interne modems nogal raar doen. Als je de goed werkende modem eruit haalt, doet die 'slechte' het dan wel? Dan zou ik ook eens een ander pci slot proberen. Hou er in ieder geval één pci slot tussen, vaak zijn pci slots geshared richting de proc.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:08:
[...]

En als je dan eens verder zoekt bij de eigenschappen, of apparaatbeheer weergeven op IRQ/IO-niveau?
Dat kan niet.. Onder bronnen staat zoiets als : Apparaat gebruikt geen bronnen omdat het niet correct werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Haaguit schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:09:
Ik heb ook een faxserver draaien die er ongeveer 300 per dag uitstuurt. Ik heb externe faxen gebruikt op com poorten, omdat ik inderdaad ook gemerkt heb dat interne modems nogal raar doen. Als je de goed werkende modem eruit haalt, doet die 'slechte' het dan wel? Dan zou ik ook eens een ander pci slot proberen. Hou er in ieder geval één pci slot tussen, vaak zijn pci slots geshared richting de proc.
Degene die het nu niet doet, doet het wel als het alleen in de pc zit...
De modems zitten nu in twee slots onder elkaar.
We zullen eens een ander PCI slot proberen. Om problemen te voorkomen kunnen we dat echter pas tussen de middag doen, omdat de server ook nog meerdere functies in het netwerk heeft..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:03:
Nee, dat je de kaart in een ander slot moet gaan proberen wordt niet weergegeven in apparaatbeheer, wil niet zeggen dat je het niet kunt uitproberen... ;)
Ik heb dit soort problemen vaker gezien met 2 dezelfde kaarten direct boven elkaar... wat spelen met de indeling van je PCI kaarten helpt vaak :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:24:
[...]

Nee, dat je de kaart in een ander slot moet gaan proberen wordt niet weergegeven in apparaatbeheer
Grapjas ! 8)7 ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zijn het ISDN of analoge faxmodems? Wil ook nog wel eens uitmaken namelijk. Ik neem aan dat je geen softmodems maar hadrmodems hebt? Kijk in dat laatste geval of je iets met jumpers kunt ivm IRQ's en COM's. Kun je dat niet, dan krijg je idd problemen met de installatie; 2 kaarten die default op dezelfde com en IRQ staan gaat logisch gezien niet lekker werken ;)
Install in het laatste geval eerst het ene modem, en config dat voor een ander IRQ en COM poort dan standaard. Vervolgens installeer jet het 2e modem met de standaard instellingen.
Oh ja, en het wil ook nog wel eens helpen in het bios het eea uit te zetten mbt irq's en com poorten enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:15:
Zijn het ISDN of analoge faxmodems? Wil ook nog wel eens uitmaken namelijk. Ik neem aan dat je geen softmodems maar hadrmodems hebt? Kijk in dat laatste geval of je iets met jumpers kunt ivm IRQ's en COM's. Kun je dat niet, dan krijg je idd problemen met de installatie; 2 kaarten die default op dezelfde com en IRQ staan gaat logisch gezien niet lekker werken ;)
Install in het laatste geval eerst het ene modem, en config dat voor een ander IRQ en COM poort dan standaard. Vervolgens installeer jet het 2e modem met de standaard instellingen.
Oh ja, en het wil ook nog wel eens helpen in het bios het eea uit te zetten mbt irq's en com poorten enzo ;)
Het zijn analoge soft modems.
Je hebt gelijk met je default IRQ settings....allebei op 9
we hebben de ene modem twee sloten naar boven geplaatst en willen nu de IRQ in de bios aanpassen.

Waarschijnlijk een domme vraag:
De ene modem staat op Locatie 4, PCIbus 0, aaparaat 16, functie 0
het andere op Locatie 1, PCIbus 0, apparaat 13 , functie 0
Als je PCI IRQ's te veranderen in de BIOS krijgen we het volgende beeld:

Slot 1t/m 5 AUTO
Slot 2 AUTO
Slot 3 AUTO
Slot 4 AUTO

Ik neem aan dat een "slot" in de BIOS hetzelfde is als een "Locatie" onder apparaatbeheer ?

Verwijderd

Zit d'r toevallig geen jumpertje op 't modem waarbij je het IRQ kan aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, helaas......

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt !!

We hebben het ene PCI modem vervangen door een ,in de haast opgescharrelde, externe modem.

Iedereen die de geprobeerd heeft te helpen, bedankt !

Mesjoggah
Pagina: 1