[Access] Lastig formulier

Pagina: 1
Acties:

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07 00:32
Hallo,

Ik probeer voor mijn moeder een handige Access database in elkaar te draaien, want wat ze nu met Word aan het doen is... verschrikkelijk.

Ik ben hierop uitgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img242.echo.cx/img242/2457/relationships3pz.png

Nu zoek ik een manier om de volgende layout te krijgen, in een form:
Afbeeldingslocatie: http://img242.echo.cx/img242/3206/voorbeeld7hv.png
  • Rood is 1 record uit het Plan tabel. Het idee is dus dat er 1 regel van dat tabel zichtbaar is in elke pagina van het formulier;
  • Geel is een categorie. Alle categorieën zichtbaar, in lijstform;
  • En daaronder dus weer de grijze 'PlanRegel's.
Dus ik lekker aan de slag, blijkt dat dit helemaal niet zo makkelijk is als dat ik had gehoopt. Databases en programmeren gaan me goed af, maar dit met Access is wel lastig.

Ik heb hier al rondgezocht op Tweakers en Google, maar onder andere wegens een gebrek aan keywords, heb ik geen resultaat kunnen vinden. Wel kwam ik erachter dat dit goed te realiseren is in Rapporten, maar die kun je helaas niet bewerken :)

Weet iemand hoe je op deze manier formulieren kunt nesten?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werken met sub formulieren? Volgens mij kan de wizard zelfs een heel eind op weg komen ...

• Sijmen
PolarBear schreef op donderdag 21 april 2005 @ 07:02:
Werken met sub formulieren? Volgens mij kan de wizard zelfs een heel eind op weg komen ...
Nee, de wizard kan maar 1 nesting niveau aan, daarna krijg je iets wat op een join lijkt voor de volgende nesting... Alsnog bedankt voor het lezen en reagren :)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Sijmen,

Wat jij wilt is in deze vorm niet mogelijk in Access. Wat je wel kunt doen is het tweede level in de footer van het eerste level plaatsen (Access begint dan wel te zeuren, maar dat kun je negeren. Hij zet ook subform1 terug naar enkelvoudig, maar die kun je daarna weer op Doorlopend zetten). Je hebt dan alleen niet altijd alle regels van level 2 zichtbaar.

Een andere methode is natuurlijk om één form te maken met het rode item, en vervolgens een popup met de beide andere levels.

• Sijmen
bee-es schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:04:
Sijmen,

Wat jij wilt is in deze vorm niet mogelijk in Access. Wat je wel kunt doen is het tweede level in de footer van het eerste level plaatsen (Access begint dan wel te zeuren, maar dat kun je negeren. Hij zet ook subform1 terug naar enkelvoudig, maar die kun je daarna weer op Doorlopend zetten). Je hebt dan alleen niet altijd alle regels van level 2 zichtbaar.

Een andere methode is natuurlijk om één form te maken met het rode item, en vervolgens een popup met de beide andere levels.
Okey, heel erg bedankt voor de informatie.

In dat geval ga ik wel een frontend schrijven in C#, wel zo makkelijk dan. Rapporten afdrukken kan dan alsnog vanuit Access.

... beetje offtopic misschien, maar kan ik dan vanaf mijn programma (C#) Access aanroepen om het rapport af te drukken?