Wat voor hardware voor pc puur voor dvd/divx

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:12
Ik wil een pctje bouwen om in de huiskamer DVD/DIVX op m'n 72cm tv te kunnen kijken :)

Ik heb nu deze hardware

- P3 450
- Asus moederbord
- 128mb ram

Alleen heb ik ff hulp nodig met het kiezen van de volgende onderdelen

Videokaart - gaat om goeie TV out, rest boeit niet er komt niet eens monitor aan die pc

DVD speler, moet goed cdr(w)s kunnen lezen, liest zo stil mogelijk (kun je dvd spelers op 4x ipv 12x laten draaien?) DAE boeit nix, wordt toch niet gebruikt

Geluidskaart - De pc wordt op stereo aangesloten, wat voor geluidskaart kan ik beste nemen ?

Kast - Ik zoek eignlijk een heel kleine desktop kast zodat de pc in het audio/video meubel past - any ideas/ urls ?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 09:06

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

DVD speler zou ik voor pioneer 105s gaan ... Dit is een slot-in speler die is vrij stil moet ik zeggen dit is een 16x 40x en ook cdr's leest ie prima.

Videokaart ... Matrox denk ik of Ati anders.
Als je minder om kwaliteit geeft een nvidia.

Verder geluidskaart zou ik er een nemen die toch goede kwaliteit levert dus minimaal sb128 pci (liever live) of zo'n terratec ding.

Als kast kan je een desktop kast wel vergeten omdat je geen riser-slot hebt.
Hierdoor kan je nooit zo'n kleine desktop kast plaatsen aangezien dan je pci en agp niet past. Riserkaart zorgt ervoor dat je kaarten horizontaal ipv vertikaal geplaatst worden.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33
Vidkaart: GF2MX met TV-out :?
DVD-speler: elke is goed :)
kast: kleine desktop.
geluidskaart: eentje met 5.1 met digitale uitgang :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• estorino
  • Laatst online: 06-02 22:29
Videokaart:

Matrox G450/G400 DualHead.
Geen twijfel over mogelijk, absoluut de beste kaart als het op TV-Out aankomt. DVD's, Divx, de hele muk op je TV met een perfecte kwaliteit. En laat niet iemand met de suggestie "GeForceMX TwinView" aankomen, want dat haalt het niet bij Matrox.

DVD speler:
Doet er niet zoveel toe, als ie maar regiovrij (te maken) is. Pioneer 10x/40x en 16x/40x zijn erg goed.

Geluidskaart:
SB Live! Player 1024 is goed en goedkoop. Biedt naast gewone uitgangen ook een digitale uitgang voor Dolby Digital versterkers. Van andere geluidskaarten ben ik niet goed op de hoogte. Oh ja, de SB Live! Player 5.1 heeft een ingebouwde Dolby Digital decoder, ook leuk...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Renkie
Videokaart: Matrox - moet ik een dual head nemen ? heeft de single head geen tv out ?

DVD speler: Pioneer 10x/40x / 16x/40x - is er ook een mogelijkheid om een dvd op iets van 4x te laten draaien ivm de herrie ?

Geluidskaart:
SB Live! Player 1024 - lijkt me logisch dus:)

Kast - De AOpen desktop is dat wat? Of weet iemand een kleinere

Verwijderd

Is het niet handiger om een standalone speler te kopen !?!?! scheelt qua prijs niet zo veel van wat je nodig hebt volgens mij...

• Renkie
Daar kun je geen DIVX op afspelen :)

En de p3 450 / moederbord / 128mb krijg ik gratis dus dat valt mee

Verwijderd

Matrox single heeft geen TV out (alleen de dual en max)

En 450MHz voor (goed) divx af te spelen op full screen? is dat niet niet ff te krap (maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben)

• Renkie
k, moet dus een dua hebben

die 450 lijkt me toch voldoende of denken andere mensen hier ander over?

Zit bij die dual head een geschikte kabel voor pc -> Tv en hoe lang is deze ?

Verwijderd

Echt de beste TV out heeft de elsa erazor x2,
Sound: Terratec DMX fire
DVD: een Pioneer 12 speed( slot in)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:48
Als videokaart zou ik een ATI RAGE 128 All in Wonder kaart nemen. Is nu voor een prikkie te krijgen meestal. Kan gelijk beeld geven op TV dus je hebt dan ECHT geen monitor meer nodig. (en de kwaliteit van de tv-out is gewoon GOED!)

• Renkie
FF over die tv outs'ik zoek dus een kaart die direct beeld naar de tv stuurd, ik wil niet hoeven kloten met windows instellingen etc

• estorino
  • Laatst online: 06-02 22:29
Op woensdag 10 januari 2001 14:36 schreef jasperen het volgende:
Echt de beste TV out heeft de elsa erazor x2,
Echt niet dus he, zowel ATI kaarten als alle GeForces (elsa of wat anders) is gewoon minder dan de DVDMAX/TV-OUT van Matrox.
Ik begrijp dat ieder zijn eigen kaart wil pluggen, maar je moet geen onwaarheden verkondigen...

Er zit bij een Matrox kaart geen kabel, alleen een converterkabeltje van VGA naar S-VHS & Composiet.

Een 16x of 10x of wat dan ook DVD speler maakt geen lawaai bij het afspelen van een film, dus da's ook geen probleem.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• imdos
  • Laatst online: 09-03 09:06

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

DVD's speelt ie btw maar op 1x af! dus die hoef je echt niet lager te zetten en je hoort er niets van

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1