[FaD] gebruik van de tool in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb een vraag over het gebruik van "think" in een netwerk.
Het aantal punten dat je ontvangt hangt af van de rekentijd en de processor snelheid en niet van het aantal hits (dit zou een geluksfactor toevoegen). Of je nou veel snelle jobs of één langzame maakt voor het aantal punten niet uit zolang de totale rekentijden gelijk zijn.
Ik heb de software geïnstalleerd op een oud computertje dat met internet is verbonden.
Op andere computers op me LAN draai ik fadsetup.exe vanaf dit trage computertje, zodat ik jobs uit het lijstje van het oude computertje kan uitvoeren.

Mijn vraag is nu... als een job klaar is en ik upload de resultaten... van welke processorsnelheid gaat men dan uit bij het toekennen van punten? Van de processorsnelheid van de PC die de job heeft uitgevoerd of van de processorsnelheid van de PC waarop de Think server is geïnstalleerd die de jobs ophaalt en de resultaten terugstuurt?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben (nog) niet bekend met fad, maar je kan er rustig vanuit gaan dat het gaat om de processor snelheid van de PC die de job heeft uitgevoerd. De server zal alleen het werk centraal verzamelen en vervolgens doorsturen naar fad.com.

...

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Een volgende vraag is dan: In hoeverre is dit fraude-gevoelig?

Ik kan me indenken dat je een job voor 90-95% laat uitvoeren door een CPU met een rating van 100 en dan de laatste 5-10% door een 200+ CPU!?!

Computing...

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Het aantal punten = aantal uur * CPU rating
De CPUrating is niet vast voor de gehele job, maar variabel (wordt om de x tijd berekend)
Je zal dus 90-95% van de tijd *100 + 5-10% * 200+ krijgen

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Theadalus schreef op donderdag 21 april 2005 @ 02:17:
Een volgende vraag is dan: In hoeverre is dit fraude-gevoelig?

Ik kan me indenken dat je een job voor 90-95% laat uitvoeren door een CPU met een rating van 100 en dan de laatste 5-10% door een 200+ CPU!?!
Ik had ook begrepen dat je "draaiend job" NIET kan exporteren naar een ander machine.
Let er op dat als je exporteer en ergens ander laat crunchen en later weer importeer, de originele job in de queue van de originele machine moet zitten.
Dit om te voorkomen dat een job 15x geimporteerd kan worden op verschillende machines

:? Of ging het hier niet om import/export :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 12:41 ]

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03
B) Mijn collega heeft dat wel voor elkaar gekregen, althans zoals ik het begrepen heb

HODL

Pagina: 1