[Win2k3] Networkbridging.

Pagina: 1
Acties:

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 21:57

YggY

Try me...

Topicstarter
Hoi allen. Na wat gezoek kon ik er nog steeds niet achterkomen, misschien dat iemand van jullie ervaring heeft :)

Het zit zo:

[ethernet router + wireless]
||
[10/100 switch] - 10/100 netwerk...(meer dan 1 pc)
||
(10/100 NIC)
||
[server] =>* (Gigabit NIC) = [Gb switch] = gb netwerk...(meer dan 1 pc)

server is PDC (W2k3), doet dhcp, dns server etc... (owja, mss handig om te vermelden: er is 1 domein, en dat wil k graag zo houden)
Zonder Gbit werkt het netwerk prima. Nu is (ruimte-technisch gezien) bij ->* maar 1 kabel door de muur mogelijk, nl die er al ligt. Vandaar dat ik het dacht op bovenstaande manier aan te sluiten, met behulp van een netwerkbridge. Heb ik aangemaakt, maar zodra ik het heb aangemaakt, IP-instellingen heb gedaan etc, werkt het niet meer: de server wordt onbereikbaar, van beide kanten.

Nu denk ik:
- Mag een DHCP/DNS server überhaupt wel een bridge maken?
- Moet ik (nog) andere instellingen doen, aangezien het internet van t 10/100 afkomt, en doorgestuurt moet worden naar t Gbit?
- Vergis ik mij totaal in de werking van een bridge?

Als er iemand hier is die verstand van bridges heeft (cq: een link heeft naar een goede FAQ/Tutorial), plz let me know :) Als er nog info nodig is: zelfde verhaal.

Dank, dank...

Verwijderd

Je geeft geen informatie over wélke IP-instellingen je gedaan hebt.

Een bridge in deze situatie kan werken, ik zou het je alleen nooit aanraden. Maak gewoon gebruik van twee verschillende subnets en laat die server routen tussen deze twee subnets.

• YggY

YggY

Try me...

Topicstarter
IP instellingen:
Router: 10.0.0.1
Server: 10.0.0.2
DHCP vanaf 10.0.0.10
subnet 255.255.255.0

Waarom raad je mij geen bridge aan? Omdat een bridge niet aan de situatie een goede oplossing kan bieden, of omdat de werking van een bridge nog erg onvoorspelbaar is? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom wil je in godsnaam van je DC /DNS /DHCP server een bridge maken?
daarmee maak je het ding onbruikbaar voor z'n normale taken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
routeren geen goed plan?

• YggY

YggY

Try me...

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:17:
Waarom wil je in godsnaam van je DC /DNS /DHCP server een bridge maken?
daarmee maak je het ding onbruikbaar voor z'n normale taken.
Daar was ik dus al achter....wel raar dat Win dat niet ff meldt :S:S
Daar zit ik nu over te denken...magoed, morgen weer verder eraan rotzooien...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YggY schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:16:
[...]

Daar was ik dus al achter....wel raar dat Win dat niet ff meldt :S:S
Omdat dat gewoon not done is op een DC en terecht verwacht wordt dat $beheerder genoeg clue heeft om de gevolgen ervan te beseffen wellicht?
Het hele idee van een bridge is juist dat de boel 1 op 1 doorgezet wordt en dat er standaard geen "eigen" ip adres beschikbaar is.

Uiteraard kan je er wel 2 extra nics in douwen om dat te doen maar je nic disablen waar je DNS + AD naar kijkt is zacht gezegd niet echt briljant.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 22-04-2005 20:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1