Hoi allen. Na wat gezoek kon ik er nog steeds niet achterkomen, misschien dat iemand van jullie ervaring heeft 
Het zit zo:
[ethernet router + wireless]
||
[10/100 switch] - 10/100 netwerk...(meer dan 1 pc)
||
(10/100 NIC)
||
[server] =>* (Gigabit NIC) = [Gb switch] = gb netwerk...(meer dan 1 pc)
server is PDC (W2k3), doet dhcp, dns server etc... (owja, mss handig om te vermelden: er is 1 domein, en dat wil k graag zo houden)
Zonder Gbit werkt het netwerk prima. Nu is (ruimte-technisch gezien) bij ->* maar 1 kabel door de muur mogelijk, nl die er al ligt. Vandaar dat ik het dacht op bovenstaande manier aan te sluiten, met behulp van een netwerkbridge. Heb ik aangemaakt, maar zodra ik het heb aangemaakt, IP-instellingen heb gedaan etc, werkt het niet meer: de server wordt onbereikbaar, van beide kanten.
Nu denk ik:
- Mag een DHCP/DNS server überhaupt wel een bridge maken?
- Moet ik (nog) andere instellingen doen, aangezien het internet van t 10/100 afkomt, en doorgestuurt moet worden naar t Gbit?
- Vergis ik mij totaal in de werking van een bridge?
Als er iemand hier is die verstand van bridges heeft (cq: een link heeft naar een goede FAQ/Tutorial), plz let me know
Als er nog info nodig is: zelfde verhaal.
Dank, dank...
Het zit zo:
[ethernet router + wireless]
||
[10/100 switch] - 10/100 netwerk...(meer dan 1 pc)
||
(10/100 NIC)
||
[server] =>* (Gigabit NIC) = [Gb switch] = gb netwerk...(meer dan 1 pc)
server is PDC (W2k3), doet dhcp, dns server etc... (owja, mss handig om te vermelden: er is 1 domein, en dat wil k graag zo houden)
Zonder Gbit werkt het netwerk prima. Nu is (ruimte-technisch gezien) bij ->* maar 1 kabel door de muur mogelijk, nl die er al ligt. Vandaar dat ik het dacht op bovenstaande manier aan te sluiten, met behulp van een netwerkbridge. Heb ik aangemaakt, maar zodra ik het heb aangemaakt, IP-instellingen heb gedaan etc, werkt het niet meer: de server wordt onbereikbaar, van beide kanten.
Nu denk ik:
- Mag een DHCP/DNS server überhaupt wel een bridge maken?
- Moet ik (nog) andere instellingen doen, aangezien het internet van t 10/100 afkomt, en doorgestuurt moet worden naar t Gbit?
- Vergis ik mij totaal in de werking van een bridge?
Als er iemand hier is die verstand van bridges heeft (cq: een link heeft naar een goede FAQ/Tutorial), plz let me know
Dank, dank...