Toon posts:

[Access/SQL] Totalen berekenen in urendatabase*

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het parttime werk wat ik doe hou ik zelf mijn uren bij.
Ik ben hiermee begonnen in excel en twee jaar geleden overgestapt op access, elke jaar maak ik een nieuwere beter database, maar dit jaar zit ik met een probleem waar ik vorige jaar ook al niet uit kwam.

Als ik een totaalformulier wil afdrukken met 6 dagen erop dan krijg ik onderaan het totaal gewerkte uren niet correct.

Mijn database bestaat uit het volgende:
Tabel:
Datum, Begintijd, Eindtijd, Pauze, ja/nee met uitbetaald.

Query:
Datum, Begintijd, Eindtijd, Pauze, totaal uren, totaal bedrag, ja/nee met uitbetaald.
Selectie op alleen de nog niet uitbetaald dagen.

Formulier:
Header:
Bedrijfslogo, naam enz.

Detail:
Datum, Begintijd, Eindtijd, Pauze, totaal uren

Voet:
Akkoord, salaris, Totaal uren, Totaal bedrag.

Nu wil ik dat in dit formulier het totaal uren in de voet automatisch uitgerekent wordt.
Er passen 6 dagen onder elkaar op in pagina.
Ik heb ook wel eens dat ik al bijv. 8 dagen gewerkt heb, hij moet dan natuurlijk alleen de 6 dagen optellen die hij afdrukt.

Hoe kan ik dit het beste doen en welke code heb ik hier voor nodig.
Moet er een extra query aangemaakt worden die filtert op de oudste 6 nog niet uitbetaalde dagen en die die deze 6 uren bij elkaar optelt.

Ps. Ik denk dat dit formulier heel goed te vergelijken is met een factuur, waar je ook een subtotaal heb.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan toch gewoon dezelfde query berekenen die je losse records ophaalt, maar in je select dan wat aggregate functies opnemen? SUM(uren) * loon is bijvoorbeeld gewon wat je verdiend hebt in de tijd die je vaststelt in je WHERE clause. :)

Misschien heb je wat aan deze site?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:29

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoe kan ik dit het beste doen en welke code heb ik hier voor nodig.
Moet er een extra query aangemaakt worden die filtert op de oudste 6 nog niet uitbetaalde dagen en die die deze 6 uren bij elkaar optelt.
Zo werkt het niet in Programming & Webscripting :) Je geeft in je post goed aan wat je wilt, alleen wat is je eigen idee? :) Wat zijn je eigen probeersels? Wij gaan er wel op schieten of aanvullen; de start moet van jou komen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:20:
Je kan toch gewoon dezelfde query berekenen die je losse records ophaalt, maar in je select dan wat aggregate functies opnemen? SUM(uren) * loon is bijvoorbeeld gewon wat je verdiend hebt in de tijd die je vaststelt in je WHERE clause. :)

Misschien heb je wat aan deze site?
Ik heb sum ook geprobeert maar dan krijg je alleen een optelling van een rij, dus net wat je zegt totaal uren * uurloon = Totaal salaris per dag.
Maar ik wil 7 dagen op 1 formulier kunnen afdrukken waar hij dan onderaan aan geeft het totaal uren van de 7 dagen bij elkaar opgeteld. Daarna dit totaal maal het uurloon, maar dat is niet zo ingewikkeld.

Het probleem waar ik mee zit is dat ik de kolom met het aantal uren wil kunnen optellen, dus een verticale optelling.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is precies waar SUM voor bedoeld is? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.