NEC 3520 brandt veel te langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Denman81
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb pas geleden mijn cd-brander vervangen door de NEC 3520 DVD brander. Ik heb hem net als mijn cd-brander als slave aangesloten en mijn DVD-speler als master. Hij werkt op zich wel alleen duurt het branden veel te lang. Als ik met Nero (of ieder willekeurig ander programma) een DVD brand staat er dat hij op 12 speed gaat branden (de gebruikte media is Platinum DVD+R 8x) en dat het een krappe 5 minuten gaat duren. Maar het duurt 50 minuten voordat hij de DVD heeft gebrandt :'( . De DVD werkt dan wel, maar het hoort natuurlijk veel sneller te gaan. Tijdens het branden schiet mijn CPU gebruik ook direct omhoog naar 100 % en loopt de readbuffer in Nero helemaal leeg. Ik kan dus tijdens het branden ook helemaal niks anders doen.

Kan iemand mij helpen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
2e ide bus toevallig op PIO ipv udma?

Zie ook hier: Mijn IDE performance is brak: OM FAQ / Beleid

[ Voor 64% gewijzigd door Banshee op 21-04-2005 00:06 ]

• Denman81
Bedankt voor de snelle reactie! Mijn DVD-brander is apparaat 0 op de 2e IDE-bus. Hierbij staat de overdrachtsmodus op DMA, indien beschikbaar en de huidige overdrachtsmodus op PIO-modus. Dus het kan goed kloppen wat jij zegt, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik heb in de BIOS gekeken, maar daar zag ik ook niet een optie om het aan te passen.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ehhhh, dat staat gewoon daar in de FAQ die Banshee79 gaf hoor :)

C:\>_

• Denman81
Ja idd sorry :D, ik had er overheen gelezen. Ik heb mijn 2e IDE-bus gedeinstalleerd en gereboot. Nu werd automatisch de overdrachtsmodus op Ultra DMA Mode 2 gezet! Dank jullie voor de snelle reacties! Ga gelijk even testen! >:)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 06:24
De brander moet in UDMA 4 draaien. Gebruik je wel een 80 aderige IDE kabel ipv de 40 aderige? Dat zou verklaren waarom je UDMA 2 draait ipv UDMA 4.

Ik weet niet hoe het voor de NEC zit. Maar de Plextor DVD writer weet ik dat die graag master is op zijn kanaal.

Succes met testen

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 19:54

x-man

Proud newbie!

Ja had hetzelfde met mijn vorige moederbord waar een promise ata100 kaartje opzat. Heb toen alle configuraties en draden geprobeerd die er bestonden. Hij werkte wel, maar mijn 2e harde schijf werd weer traag. Had toen besloten dat ik maar een nieuwe computer moest kopen. Ik had toen al alles uitgebreid wat uit te breiden viel.

edit: Oh ja had toen mijn nec als primairy slave gezet. En toen werkte hij wel gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door x-man op 21-04-2005 02:01 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ-gevalletje dus. Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je research pleegt door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum rustig te doornemen. Herlees eens het Forumgedrag gedeelte van de [faq]Registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 21-04-2005 06:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.