Toon posts:

Open-source proxy server met duidelijke rapportage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben op zoek naar een open-source proxy server die ik ergens in een hoekje neer kan zetten en een aantal werkstation er gebruik van kan laten maken.

De server zal meer gebruikt worden ter analyze van het webverkeer dan dat er daadwerkelijk bepaalde sites geblokkeerd dienen te worden. Rapportage is dus erg belangrijk. Ik wil kunnen zien wie wanneer welke site bezoekt, en het liefst een dagelijke rapportage hiervan per mail ontvangen met meest bekeken sites etc.

Wat zoekwerkt brengt vaak squid naar voren, maar ik denk dat dit misschien een beetje te complex wordt om even snel mee van start te gaan, en ik betwijfel of het daarmee eenvoudig wordt om de gewenste rapportages uit te draaien.

Wie heeft er een goede suggestie voor me?

Thnx.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik denk dat je hier een beetje een conflict of interest hebt :)

Aan de ene kant wil je heel geavanceerde opties (uitgebreide dagelijkse rapportage) en aan de andere kant wil je een eenvoudige proxy. Ik weet niet hoe goed je dat gecombineerd gaat krijgen :)

In ieder geval is het misschien de moeite waard om eens te Tucows' lijstje met open source proxies te kijken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 14:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

In principe is squid simpel zat, laat gewoon alles loggen en zet een transparante proxy op.
Ook is het krachtig en uitgebreid genoeg.

De logging wordt alleen iets meer werk. Ik weet niet uit mijn hoofd een pakket wat dit op maat kan maken, maar in combinatie met squid is *bijna* alles mogelijk

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Hehe could be :) Ik zal het lijstje nog even doornemen. Ik vind het overigens niet erg om een wat complexere methode te gebruiken, zolang het resultaat er maar is. Dus denk even dat "eenvoudig" maar weg :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Bij squid heb je toch het programma calamaris? Ik dacht dat je daar wel e.e.a mee kon doen qua logggen.
Sig klopt niet btw, 1+1 is namelijk 11 :P

ieeeepppppp :P

Verwijderd

imdos schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:13:
In principe is squid simpel zat, laat gewoon alles loggen en zet een transparante proxy op.
Ook is het krachtig en uitgebreid genoeg.

De logging wordt alleen iets meer werk. Ik weet niet uit mijn hoofd een pakket wat dit op maat kan maken, maar in combinatie met squid is *bijna* alles mogelijk
Sarg is iets waar je naar kunt kijken.
Pagina: 1