Power DVD (6.0) en DTS (geen geluid)

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Hallo,

Als ik een DVD afspeel op mijn PC krijg ik als ik er een met DTS kijk geen geluid. Ook als ik bij een orginele film hop tussen DTS en gewoon AC geluid dan doet hij het alleen bij DTS niet.

Mijn geluidskaart is een audigy 2 ZS en ik deze ondersteund DTS en in powerDVD hebben ze het er ook over alhoewel er geen logootje bij het hoofdscherm staat (staat er voor ieder onzinnig ding dus verwacht ook wel DTS)

Geluid gaat gewoon analoog er uit dus ik gebruik geen SPDIF.

iemand een suggestie?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
heb je search al gebruikt?? Ik zie heel wat met searchkeys: audigy Dts en powerdvd

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
JA dat had ik ook al gedaan maar dat zijn allemaal mensen die een externe Decoder hebben en die in PDVD niet SPDIF hebben geselecteerd

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

je speakerset moet dat ook ondersteunen

[ Voor 6% gewijzigd door Chubbchubb op 20-04-2005 23:31 ]

Powered by: blond bier

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
heb je wel de volledige versie van powerdvd? want de normale versie/ OEM versie hebben niet allen dts ondersteuning. De platinum versie doet het hier zonder een enkel probleem.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Zoals hierboven al gezegd ondersteunen OEM versies van Powerdvd meestal geen DTS decoding. Als je zegt dat je Audigy 2 ZS ook DTS ondersteund (ik neem aan dat ie het kan decoderen, mijn Audigy 1 kan ook - weliswaar softwarematig - Dolby Digital decoderen) kun je proberen de output op SPDIF te zetten en dan ergens in je Audigy software DTS decoding aan te zetten.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19

Wildfire

Joy to the world!

Geen DTS logo = geen DTS ondersteuning in PowerDVD.

Zodra je het DTS audiopack koopt en toevoegt (maw, de serial ervoor opgeeft) zul je ook een DTS logo zien in PowerDVD.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik dacht dat mensen het over SPDIF hadden omdat ze een Stereo set hadden maar als je op SPDIF klikt stuurt i het door naar je geluidskaart en die regelt alles lijkt zelfs wel mooier geluid

Ik heb iig ook maar ff gelijk de DTS pack 'gekocht' zonder die deed hij het ook maar ach zo duur was hij niet zeg maar...

tnx mates
Pagina: 1