Toon posts:

fotocamera huren omgeving Den Bosch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een toelatingsopdracht aan de HKU (Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht) moet ik een fotocollage maken. Hierbij wil ik graag gebruik maken van een goeie dSLR. Ik kan dan lekker veel plaatjes schieten en bewerken zonder dat me dat klauwen met geld kost. Het geld ontbreekt echter om er een te kopen (wat ik ontzettend graag zou willen, maar dat terzijde). Dus om deze fotocollage tot een succes te maken wil ik er graag eentje huren. Nu ken ik de site www.koopdigitaal.nl, maar helaas, dit bedrijf stuurt en haalt zo'n camera niet op, aangezien er een keer misbruik van is gemaakt en om dit speelgoed nou in Overijssel helemaal op te gaan halen, kost me net iets te veel benzine (ik woon in Den Bosch).

Dus mijn vraag.. kan ik in de omgeving Den Bosch (Eindhoven is ook best) komen aan bijv. een Canon Eos 20d of 300d of in die trant voor een weekje?

Ik heb me werkelijk het lazarus gezocht naar een site die dit doet, zonder succes.

Iemand een goed idee?
Merci!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
is het niet zo dat als je in een winkel haalt en dat ding bevalt je niet dat je hem dan binnen 10 dagen terug kan brengen en je geld terug kan krijgen?? In dat geval leen je geld van iemand of ga je je limiet van je bankrekening eens uitproberen....

tenminste: nood breekt wet

[ Voor 6% gewijzigd door jozy op 20-04-2005 23:02 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Vraag eens bij een lokale fotoboer of hij niet misschien een testmodel heeft wat hij voor wat geld en borg uit wil lenen.

Edit: ik denk niet dat je voor zo'n opdracht per sé een dSLR nodig hebt trouwens, er zijn zat SLR-like en prosumer camera's waar je net zo veel mee kan expirimenteren.

[ Voor 42% gewijzigd door Kr3Kr op 20-04-2005 23:05 ]

Gregor van Egdom Krekr

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:01:
is het niet zo dat als je in een winkel haalt en dat ding bevalt je niet dat je hem dan binnen 10 dagen terug kan brengen en je geld terug kan krijgen?? In dat geval leen je geld van iemand of ga je je limiet van je bankrekening eens uitproberen....

Nee. 7 dagen en alleen bij internet of 'aan-de-deur' aankopen.

En daarnaast is zo'n aanpak natuurlijk not done. Een doos die open geweest is verkoopt minder makkelijk, dus je jaagt een winkelier er ook mee op kosten. En die betaal je (of wij met z'n allen) indirect toch wel terug...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 09:21 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

dat vind ik eerlijk gezegt een beetje knullig. Iets kopen met vanaf het begin de intentie het maar een paar dagen te gebruiken en dan terugbrengen en je geld terugkrijgen. Beetje euhm? :r

Zoals gezegd misschien heb je voor die opdracht wel geen dslr nodig en kan je gewoon met een wat goedkoper middenklasse camera met handmatige opties ook wel uit de voeten?

En misschien moet je gewoon even de goudengids openslaan anders en wat rondbellen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Volgens mij is dat van Pixto en die link was al gegeven ;)

Verwijderd

Hm dat kan je niet maken. Of iemand anders koopt de camera, en krijgt een gebruikte, of de winkel kan hem niet meer verkopen en zit met een onverkoopbare camera opgescheept. Dat is niet erg aardig..
Je kunt het dan beter aan de winkelier vragen, misschien heeft ie nog wel een camera die een keer door iemand - na 10 dagen - is teruggebracht ?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Daarom zeg ik ook... Als je echt niks anders weet. Natuurlijk weet ik dat het niet zo fijn is voor diegene die hem vervolgens weer koopt, maar als je echt niet anders kan, moet je tegen je geweten in gaan.
Heb je trouwens bij de grotere electronica boeren om een showroom model gevraagd die je zou mogen lenen tegen een borg plus betaling voor gebruik.
Heeft btw je school niks te leen??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Waarom wil je perse een dSLR gebruiken??

Als je nooit met een dSLR werkt, en "ff" een set van iemand leent, kun je dan in een week een goed resultaat maken?

Nee, neem gewoon een (goeie) middenklasser. Sluitertijden enz instellen is misschien een pre, afhankelijk van wat je wilt gaan doen, maar verder...

1 ding weet ik zeker: Een fototechnisch goeie foto vol met ruis uit een trust-cam zal een betere beoordeling krijgen dan een statisch fototje zonder ruis en uitstraling vanuit een dure cam.

geld maakt de foto niet, dat doet de persoon met ding in z'n handen.
Pagina: 1