Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Je had het al gezien
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:40 ]
Nu niet meerVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:40:
Je linkjes wijzen allemaal naar dezelfde file..
Je had het al gezien
Mestreechs volksleed:
Bij de niet geflitste foto lijkt de witbalans nogal verkeerd te staan, de mensen zijn zo rood als een tomaat.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd

Erg gave foto, me, myself and my guitar... heerlijk bezig zijn met de muziek.
Je komt idd licht tekort, wat beter/meer inflitsen had zeker een verbetering geweest.
Meeste foto's zijn via het plafond geflits, maar dat was nogal laagGizz schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:46:
Je hebt niet echt mooi geflits, vooral bij 1 en 4. Lelijke schaduwen, right in the face, gewoon totaal sfeerloos. Probeer eens via het plafond te flitsen of gebruik een omnibounce.
Bij de niet geflitste foto lijkt de witbalans nogal verkeerd te staan, de mensen zijn zo rood als een tomaat.
edit:
Foto's zijn trouwens bewerkt met Rawshooter Essentials 2005. Ik zie dus dat ik bij het bewerken van 1 en 4 (en waarschijnlijk ook andere) een aantal foutjes heb gemaakt. Zo is 1, +0.41 EV en 4 +0.39 EV. Zonder EV zijn ze een stuk beter. Ik zal eens kijken wat ik kan doen met Nikon Capture 4.1
[ Voor 17% gewijzigd door Ralph Smeets op 20-04-2005 22:55 ]
Mestreechs volksleed:
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik ben tevens ook erg kritisch op mezelf, ik ben op dit moment erg veel bezig met bandjes fotograferen (Stinger is geluidstechnicus voor diverse bands dus is dat makkelijk geregeld) maar ik vind het een zeer moeilijke bezigheid. Ik heb een Metz Mecablitz (Spaar nog voor een SB600) die ik gebruik en probeer alles via het plafond te flitsen ten behoeve van het sfeer licht.De flits zorgt voor net genoeg bevriezing en zorgt dat de sfeer toch blijft. Bij mensen met witten kleren nooit direct inflitsen anders krijg je een zeer stralend middelpunt en uitkijken met flitsen in glazen gebouwen. Ik ben zelf van het weekend weer eens op pad geweest en de resultaten kunnen je hier vinden. Ik kan nog veel leren
Trouwens heb je niet veel sfeer met de belichting die jij beschrijft
Maargoed, ik vind dat je bij dit soort fotografie erg zelfcritisch moet zijn en veel moet proberen (ook met de instellingen van je cam) en gewoon veel doen. Succes
http://steven.deejaysonly.nl (Foto's van het weekend waar ik redelijk tevreden over ben(DSC_0258 vind ik de beste))(Staan ook foto's van Schiphol op waar je leuk (voor de liefhebbers)een paar stukjes vignetting kan zien)
[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 21-04-2005 01:44 ]
Verwijderd

Vooral ook omdat je kunt zien dat het geen nieuwe piano is.
De rest zijn imo gewoon kiekjes.
Zou een uitsnede kunnen zijn van een van mijn pasgeschoten picsVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:53:
Vind dit de beste foto:
[afbeelding]
Vooral ook omdat je kunt zien dat het geen nieuwe piano is.
De rest zijn imo gewoon kiekjes.
Maar laten we ons vooral richten op de foto's van Ralph
[ Voor 31% gewijzigd door Stinger666 op 21-04-2005 08:05 ]
Verwijderd
Eh? Ik heb niets met die foto gedaan, dit is gewoon een van de foto's uit de link in de topicstart?Stinger666 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 02:37:
LOL, thnx anyway.
Foutje van mij. Het zou een uitsnede kunnen zijn van een van mijn pics. Laat maar zitten, topicvervuiling, snel ontopicVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 03:14:
[...]
Eh? Ik heb niets met die foto gedaan, dit is gewoon een van de foto's uit de link in de topicstart?
[ Voor 22% gewijzigd door Stinger666 op 21-04-2005 08:04 ]
rood op rood op rood is nooit goed!Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:47:
dat je deze niet hier laat zien:
[afbeelding]
Je komt idd licht tekort, wat beter/meer inflitsen had zeker een verbetering geweest.
|>
It's me and my bass guitar. (Victor Wooten dacht ik)Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:47:
dat je deze niet hier laat zien:
[afbeelding]
Mare, heb je je bas zelf frettloos gemaakt?
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Waarom zo moeilijk doen met tienden EV's en achteraf witbalans corrigeren. Leer eerst een goede compositie maken, te spotmeteren op een gezicht en als je met kunstlicht fotografeert, de witbalans op kunstlicht zetten en dan kom je al een heel eind.
Flitsen moet je in zulke situaties beheerst doen, dus niet vol zoals het lijkt dat jij hebt gedaan, maar op 1 a 2 stops onderflitsen (invulflits wordt het dan).
Ik heb de rest van de foto's niet bekeken, maar als dit het beste uit je shoot is, heb ik geen hoge pet op van de rest.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer meer aan je compositie te werken! Succes!
Gadgets FTW!
fretloos 'gemaakt' kennelijkVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:27:
Ik zie gewoon fretten op die bas zitten? Of is dat residu?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vaak na het verwijderen van je fretjes vul je het met vloeibaar hout. Ik en sommige met mij vinden een houttint lichter mooier.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:27:
Ik zie gewoon fretten op die bas zitten? Of is dat residu?
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Vanavond dus een nieuwe ronde, met nieuwe kansen
Mestreechs volksleed:
|>

Om heel eerlijk te zijn was het trouwens een verschil van dag en nacht tussen de groep van vorige week vrijdag en gisteren. Vorige week keken de leden elkaar bijna nooit aan, terwijl de leden van deze groep echt naar elkaar keken en hierdoor echt één waren. Dat zie je meteen terug op de foto's en geeft wat meer ruimte voor compositie. Verder de witbalans gewoon op gloeilamp gezet, wat meteen een hoop nawerk scheelt. Vanavond ga ik weer en dan is er een groep die een combinatie van soul-funk, blues en reaggae met een Afrikaans sausje gaat spelen. Anyway, ik hou jullie op de hoogte van mijn voortgang
1:

2:

3:

4:

De rest kunnen jullie hier vinden
[ Voor 32% gewijzigd door Ralph Smeets op 23-04-2005 13:21 ]
Mestreechs volksleed:
ALs ik je foto's in photoshop helemaal opdraai in fotoshop valt me verder op dat de belichting nog heel erg vlak is, haast alsof je te hard geflitst heb en om dat te compenseren underexposure hebt toegepast. Er is wel wat sprake van rode lampen ergens, maar voor de rest is het een vrij vlakke bedoening...
Verwijderd

Met een beetje bewerking komt #3 er zo uit rollen.
Overigens kijk ik op een CRT scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 14:31 ]
Maak eens een kamer in het huis donker (of wacht op de avond) en ga dan een klooien met hooguit een paar gloeilampen aan: probeer de situatie in het cafe na te bootsen, zo goed en kwaad als het kan. Probeer dan de juiste instellingen te vinden. Waarschijnlijk moet je overbelichten ofzo.
Ik vraag mij af of je dit soort taferelen wel moet flitsen. Ik denk dat flitsen eigenlijk de 'sfeer' verknoeid.
Eigenlijk wil ik niet flitsen, maar met het weinige licht wat er is, heb ik sluitertijden van rond de 1/3, 1/4 met een 50mm f/1,8... Zelfs op ISO1600. Tel hierbij op dat er zo goed als geen plaats is voor het podium om te bewegen, waardoor het maken van composities met de 50mm zo goed als onmogelijk isQ schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:56:
Ik vraag mij af of je dit soort taferelen wel moet flitsen. Ik denk dat flitsen eigenlijk de 'sfeer' verknoeid.
Kijk nog eens, nadat ik wat EV er op heb losgelaten
[ Voor 5% gewijzigd door Ralph Smeets op 23-04-2005 15:40 ]
Mestreechs volksleed: