IIk heb net een W2k3 server opgezet om wat ervaring op te doen, maar heb van DNS weinig kaas gegeten.
In het system eventlog verschijnen kort na opstarten van de server steeds elf NetLogon errors (5774).
Daar staat:
De setup is nu als volgt:
DCPromo gedraaid en gekozen om DNS server alleen voor AD en intern gebruik te draaien. Forwards aangemaakt naar twee bestaande DNS servers van de provider. Static IP adres van DC gebruikt als primare DNS entry voor TCP/IP van DC. Secondaire staat op een publiek DNS IP. Zelfde instellingen voor werkstation gebruikt.
Geen backward Zone ingesteld; weet niet of dat nodig is. IP adressen worden door de DHCP van de Draytek router uitgereikt; niet door W2k3. Dit omdat de opstelling nog experimenteel is en de rest van het net door moet draaien.
Omdat ik webnaam bedrijf gebruik als domain naam kon ik vervolgens niet surfen naar de eigen site. Daarom een A-record aangemaakt met www en dat laten wijzen naar het IP-adres van de site. Werkt nu dus ook (ook al lijkt het me een lompe oplossing als de site ooit verhuisd naar een andere provider; kan dat niet handiger?).
Meer info geef ik graag, maar misschien is het nu al klip en klaar waar die fout in het eventlog vandaan komt?
In het system eventlog verschijnen kort na opstarten van de server steeds elf NetLogon errors (5774).
Daar staat:
[deze zin is steeds anders in de overige foutmeldingen; het vervolg is wel hetzelfde]"The dynamic registration of the DNS record '_ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.DomainDnsZones.studiopc.com. 600 IN SRV 0 100 389 pundit.studiopc.com.' failed on the following DNS server:
Waar wijst deze fout op? De rest lijkt goed te werken: ik kan inloggen vanaf een XP Pro machine op het domain etc.DNS server IP address: 84.244.132.42
Returned Response Code (RCODE): 5
Returned Status Code: 9017
For computers and users to locate this domain controller, this record must be registered in DNS.
USER ACTION
Determine what might have caused this failure, resolve the problem, and initiate registration of the DNS records by the domain controller. To determine what might have caused this failure, run DCDiag.exe. You can find this program on the Windows Server 2003 installation CD in Support\Tools\support.cab. To learn more about DCDiag.exe, see Help and Support Center. To initiate registration of the DNS records by this domain controller, run 'nltest.exe /dsregdns' from the command prompt on the domain controller or restart Net Logon service. Nltest.exe is available in the Microsoft Windows Server Resource Kit CD.
Or, you can manually add this record to DNS, but it is not recommended.
ADDITIONAL DATA
Error Value: DNS bad key. "
De setup is nu als volgt:
DCPromo gedraaid en gekozen om DNS server alleen voor AD en intern gebruik te draaien. Forwards aangemaakt naar twee bestaande DNS servers van de provider. Static IP adres van DC gebruikt als primare DNS entry voor TCP/IP van DC. Secondaire staat op een publiek DNS IP. Zelfde instellingen voor werkstation gebruikt.
Geen backward Zone ingesteld; weet niet of dat nodig is. IP adressen worden door de DHCP van de Draytek router uitgereikt; niet door W2k3. Dit omdat de opstelling nog experimenteel is en de rest van het net door moet draaien.
Omdat ik webnaam bedrijf gebruik als domain naam kon ik vervolgens niet surfen naar de eigen site. Daarom een A-record aangemaakt met www en dat laten wijzen naar het IP-adres van de site. Werkt nu dus ook (ook al lijkt het me een lompe oplossing als de site ooit verhuisd naar een andere provider; kan dat niet handiger?).
Meer info geef ik graag, maar misschien is het nu al klip en klaar waar die fout in het eventlog vandaan komt?
[ Voor 8% gewijzigd door max3D op 20-04-2005 22:45 . Reden: aanvulling over DHCP ]