Toon posts:

[virtualdub] geluid blijft uit sync *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment hier een film staan en de onderdtiteling .

als ik deze zo vernoem

film.avi
film.srt

dan speelt die het perfect ad met WMP (vob sub ondersteuning)

dan wil ik deze subtitle met virtual dub hard in de film zetten.

lijk goed te gaan ik open het video file en het ssa (geconverteerde srt file) er bij ik zet compressie aan op divx.

maar als ik de film dan afspeel loopt het geluid (en misschien subs) niet synchroon met de film.

dit is raar want zo doe het wel vaker en dat werk wel

ik kan wel naar mijn inzien concluderen dat de subs goed zijn omdat WMP met vobsub ondersteuning het wel gewoon goed afspeel maar ik wil deze graag ook op dvd kunnen bekijken ipv alleen op TV

iemand een oplossing in de search werd ik niet veel wijzer en ook doom9 niet..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welke audio codec gebruik je? Bij mij gaat het met MP3 vaak mis, maar met Wav AD PCM gaat het altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:29:
Welke audio codec gebruik je? Bij mij gaat het met MP3 vaak mis, maar met Wav AD PCM gaat het altijd goed.
ik wist niet dat er voor auto ook een aparte codec is .. als de film convert dan selecteer ik bij compressie eenmalif divx 5.2.1 ofzo..

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:20
Probeer eerst alleen de video te encoden (audio: pcm) en in een tweede run enkel de audio (video: direct stream copy). Ik heb eens gehoord dat VirtualDub beide tegelijk niet goed zou doen.

Verwijderd

Is het toevallig VBR? Kgeloof dat VD daar niet echt goed mee overweg kan. Probeer anders eerst je audio-stroom naar wav om te zetten en dan die weer in je film te voegen?

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:13:
Probeer eerst alleen de video te encoden (audio: pcm) en in een tweede run enkel de audio (video: direct stream copy). Ik heb eens gehoord dat VirtualDub beide tegelijk niet goed zou doen.
ok ga ik proberen maar waarom bij deze wil wel en bij de ander niet ...
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:24:
Is het toevallig VBR? Kgeloof dat VD daar niet echt goed mee overweg kan. Probeer anders eerst je audio-stroom naar wav om te zetten en dan die weer in je film te voegen?
VBR dat snap ik niet ?

Wel nog iets als ik het srt file to ssa convert met die converter en ik hou gewoon lettertype 26 dat normaal altijd goed was, maar dat leek nu HEEL groot.

dus heb ik het sub opnieuw laten omzetten om type 18 nu is de grote wel goed aleen het loopt niet synchroom (misschien verduidelijk dat wat voor de real tweaker)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
heb je misschien iets aan de frames verandert... bijv van 23,7 naar 25 gezet? als dat zo is dan moet je dat met je subs ook doen anders gaan ze naast elkaar lopen.

Verwijderd

Variabele Bit rate. Dus meer -en minder bits per seconde wanneer het nodig is. Dit zorgt voor een goede geluidskwaliteit en een wat kleiner bestand.

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:01:
heb je misschien iets aan de frames verandert... bijv van 23,7 naar 25 gezet? als dat zo is dan moet je dat met je subs ook doen anders gaan ze naast elkaar lopen.
neeh niks gewoon zo als ik het altijd doe

File --> open video file en dan pak ik het avi bestand.
Filters --> subtiteler en selecteer ik het geconverte srt dus nu ssa file
dan video compression en dan geen ik hem een divx codec.

En dan bij file save as avi ik geef hem een nieuwe naam en na 1.5 uur ofzo is die klaar.

Zo werkt het altijd ik weet alleen waar om nu niet :S

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:05:
Zo werkt het altijd ik weet alleen waar om nu niet :S
Werk je ook altijd vanaf dezelfde bron? Zo niet: natuurlijk kan je niet altijd dezelfde methode gebruiken als de bron verandert.
offtopic:
En dat smiley doet het hier echt niet.

Maar lees dus even wat howto's / tutorials op de websites die in de SA FAQ staan genoemd onder DivX sites. Duie zouden wel eens kunnen helpen. En zoek uit wat termen als VBR betekenen aangezien dat zeker relevant is als je problemen hebt met het geluid ;)

Als er dan nog vragen zijn: geef even aan waar je nog vastloopt na het zetten van de juiste settings en hoe het bronbestand in elkaar zit. En welke settings, wat voor relevante hardware, software en codec(s), misschien relevant :)

offtopic:
Trouwens pas ik de topictitel aan. "virtual dub vraag." zegt zo heel weinig over je specifieke vraag, je bent bepaald niet de enige met een vraag over virtualdub ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dude, probeer nou eerst de audio ook ns te coderen naar Wav AD PCM, dat werkt bij mij, en ik heb hetzelfde probleem als jou.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:34:
Dude, probeer nou eerst de audio ook ns te coderen naar Wav AD PCM, dat werkt bij mij, en ik heb hetzelfde probleem als jou.
kan je even kort beter verklaren je audio naar wac ad pcm coderen ik zal thuis wel even kijken wat ik daar mee kan ...

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:41:
[...]

kan je even kort beter verklaren je audio naar wac ad pcm coderen ik zal thuis wel even kijken wat ik daar mee kan ...
Audio -> Full processing mode (oid) -> compression -> codec kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:08:
[...]

Audio -> Full processing mode (oid) -> compression -> codec kiezen.
ok thnx ga ik thuis proberen..

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:09:
[...]

ok thnx ga ik thuis proberen..
Had je hier ook kunnen vinden.
Eerste hit met Google.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:23:
[...]

Had je hier ook kunnen vinden.
Eerste hit met Google.
goed google is een vak apart ;) maar bedankt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:51:
[...]

goed google is een vak apart ;) maar bedankt.
Ik Googlede op VirtualDub+audio+manual, nogal voor de hand liggend ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Eeeuhm. Die Doom9 link had ik niet voor niets al in [rml]F_J_K in "[ virtualdub] geluid blijft uit sync *"[/rml] genoemd. Een dergeiljk "RTFF" is echt niet als kreet bedoeld maar als tip om tot een oplossing te komen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
even bevestigen het werkt door ook achter de audio een codec te hangen :)

THNX tweakers
Pagina: 1