Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Polijsten , Verchromen

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een grote zware oude Aopen Big Tower gekocht .

Deze is helemaal wit, ik wil de kast graag laten glimmen (Harley kleur zilver)
*Verchromen is het mooiste maar waar kan ik dit laten doen en kan ik het ook zelf doen ?>

*Polijsten is ongeveer het zelfde volgens mij dit is wel zelf te doen maar wat heb ik nodig
een boormachinen met een staal borstel heb ik wel
Maar wat voor soort ''Spul'' heb ik nodig .

En wanneer ik de zijkant en de boven kan gepolijst/verchroomt heb hoe kan ik dan de voor kant ongeveer dezelfde kleur geven (glimmend )

Heeft iemand dit ooit gedaan en zo ja heeft iemand hier foto's van ?

ik hoor het graag van jullie

Verwijderd

Misschien dat je er iets aan heb, het is wle voor auto's maar owkee:

http://www.home.zonnet.nl...en/polijsthandleiding.htm

Alsje :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het goedkoopst maar meest arbeidsintensief is schuren met steeds fijner schuurpapier, daarna met polijstzalf en een doekje lang poetsen en je kunt het tot een spiegel poetsen.

Voordeel: geen last van een extra aan te brengen (meestal dure!) laag, krassen kan je nadietijd weer wegpolijsten.
Nadeel: erg arbeidsintensief.

Ik heb op bovenstaande manier stukken staal en aluminium als een spiegel gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx alvast ,dan heb ik het geloof ik tog een stuk makkelijker ( Alleen maar vlakke dingen )
Maar uhm het is toch gewoon staal dus het is strax niet zo wanneer ik ga polijsten dan het helemaal niet glimd om of zo :S Anders is men kast vern*kt
Maar dit lijkt vrij simpel allemaal ,

waar kan je dat spul kopen ?>Bijeen standaard gamma of zo ?

• sdomburg
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:33:
Thnx alvast ,dan heb ik het geloof ik tog een stuk makkelijker ( Alleen maar vlakke dingen )
Maar uhm het is toch gewoon staal dus het is strax niet zo wanneer ik ga polijsten dan het helemaal niet glimd om of zo :S Anders is men kast vern*kt
Maar dit lijkt vrij simpel allemaal ,

waar kan je dat spul kopen ?>Bijeen standaard gamma of zo ?
Misschien handig voor een 10tje een dagje een polijstmachine te huren bedenk ik me nu. Dat soort oppervlakken zijn anders wel erg veel werk. edit: lappenschijf is idd beter zoals hieronder staat, scheelt weer wat geld :P

Schuurpapier uiteraard gewoon de bouwmarkt, en dat spul is volgens mij hetzelfde als snijpasta, dat hebben ze wel. Ik weet dit laatste niet 100% zeker, misschien kan iemand dit even besvestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 20-04-2005 22:38 ]

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 19:58
Ja, koop gewoon een lappenschijf en zet die op een boormachine, niet zo'n accu ding maar een beetje een sterke. En een blok polijst pasta, dat doe je op de lappen schijf en dan het fijn geschuurde metaal polijsten. Is allemaal verkrijgbaar bij de gamma.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeebus op 20-04-2005 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah moi thnx voor zover ,

Dat gaat hopelijk wel lukken ,

Nu alleen nog weten wat voor kleur ,of hoe ik de voorkant maak want die is niet van staal en dus lukt glimment maken ook niet denk ik :S
Maar voor de rest is het wel een leuke opzet d8 ik

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Begin niet al te grof, zeg maar k260, je kan wel grover gaan om "effe lekker snel de verf er af te raggen" maar dan ben je vervolgens 10x zo lang bezig om de krassen die dat veroorzaakt heeft weer weg te werken. Vervolgens ga je telkens wat fijner, k300,400,600,800,1000,1500 en 2000 als het kan. Doe dit telkens in een andere richting, dan kun je goed zien of je de krassen van de voorgaande laag hebt weggeshuurd. Want daar gaat het om. Daarna kun je met een polijstborstel+ commandant 5 het oppervlak glanzend krijgen, echter blijf je strepen zien, dus ga je met een polijstmachine + commandant 3 aan de slag. Daarmee poets je alles zeg maar lekker op.

Sta er wel bij stil dat metaal harder is dan alu, en het dus een stuk meer tijd kost. Grote oppervlakken niet zo makkelijk gaan als bijv. een kap van je PSU, en dat het oxideerd. Dat laatste kun je voorkomen door er meerdere lagen blanke lak over te doen, of een soort van waslaag aan te brengen.
Overigens kun je voor een zijpaneel van een miditower rekenen op een aantal middagen werk. Dus je moet wel een doorzetter zijn :P

• sdomburg
_ferry_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:46:
Sta er wel bij stil dat metaal harder is dan alu, en het dus een stuk meer tijd kost. Grote oppervlakken niet zo makkelijk gaan als bijv. een kap van je PSU, en dat het oxideerd. Dat laatste kun je voorkomen door er meerdere lagen blanke lak over te doen, of een soort van waslaag aan te brengen.
Overigens kun je voor een zijpaneel van een miditower rekenen op een aantal middagen werk. Dus je moet wel een doorzetter zijn :P
Ik ben het met je verhaal eens, op het punt na dat aluminium blijkbaar geen metaal is volgens jou?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jah dat wel :P Ik had eigenlijk ijzer of staal moeten zeggen :)

Verwijderd

sdomburg schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:50:
[...]

Ik ben het met je verhaal eens, op het punt na dat aluminium blijkbaar geen metaal is volgens jou?
Als je het topic goed had gelezen zie je dat _ferry_ met metaal natuurlijk staal bedoelt.
@ TS: Plastic, pvc enz zijn niet te polijsten of verchromen. Moet je dus zelf een front inelkaar hobby'en... Als je dat van plan bent:
- Kijk af bij het front van een Lian Li PC-xx (60, 70)
- Gebruik aluminium

@ ferry en offtopic:
Wat voor effect krijg je al je de complete binnenkant van een Stacker zandstraalt?
Ziet dat er 1337 uit?
Als dat zo is, mag je mijn Stacker zandstralen (Msn: bartjejansen@hotmail.com)
Als het dan zo'n doffe metaal kleur krijgt is het helemaal vet, zeker als ik sommige onderdelen zoals m'n voeding polijst en die er tussen uit 'springen'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stacker is zoiezo l33t
maar ik heb nog nooit zo'n gezand straalde/gepolijste kast gezien heeft iemand een foto voor mij ben al effe weze googlen maar niet veel gevonden .

Verwijderd

Je hebt bij de Gamma ook polijstsets voor de mouse van black & decker....

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb geen mouse :)
heb er 15 euro voor over meer geld heb ik nu effe niet .

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:21:
[...]

Als je het topic goed had gelezen zie je dat _ferry_ met metaal natuurlijk staal bedoelt.
@ TS: Plastic, pvc enz zijn niet te polijsten of verchromen. Moet je dus zelf een front inelkaar hobby'en... Als je dat van plan bent:
- Kijk af bij het front van een Lian Li PC-xx (60, 70)
- Gebruik aluminium

@ ferry en offtopic:
Wat voor effect krijg je al je de complete binnenkant van een Stacker zandstraalt?
Ziet dat er 1337 uit?
Als dat zo is, mag je mijn Stacker zandstralen (Msn: bartjejansen@hotmail.com)
Als het dan zo'n doffe metaal kleur krijgt is het helemaal vet, zeker als ik sommige onderdelen zoals m'n voeding polijst en die er tussen uit 'springen'
Een stacker aan de binnenkant stralen wordt lastig, door alle hoekjes enzo, daarvoor heb je zo'n soort sraalmachine nodig als dat carosserie bedrijven gebruiken. Dan kun je beter een mooie matte verf opzoeken :) Ik heb em bijvoorbeeld mat zwart gespoten.

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:09:
[...]

Een stacker aan de binnenkant stralen wordt lastig, door alle hoekjes enzo, daarvoor heb je zo'n soort sraalmachine nodig als dat carosserie bedrijven gebruiken. Dan kun je beter een mooie matte verf opzoeken :) Ik heb em bijvoorbeeld mat zwart gespoten.
Ik heb wel eens ooit gestraalt, maar dat was bij een vrachtwagen, dik ijzer waar roest opzat.
De Stacker kan eventueel uit elkaar....

Verwijderd

Verchromen kan je laten doen bij PGE (www.pge.nl) PVC is ook te verchromen hoor. Poederstralen, palladium kiemen erop, electroless koper erop en daar galvanisch chroom op zetten. ;)

Laten verchromen gaat je denk ik een eurootje of 1000 kosten.

Verwijderd

.. Is dit niet het zoveelste topic over Verchromen?? :X

edit: yup ..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 10:36 ]

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Wat je ook kan gebruiken om de groote oppervlaktes te polijsten is beetje oude doek en een schuumachine. Dus in plaats van schuurpapier doe je er een poetsdoek op en beetje Comandant. (of iets in die richting)

Werkt ook echt super goed. (spreek uit ervaaring)

Ach ja..........

Pagina: 1