Toon posts:

Webserver achter router en modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Al een hele tijd probeer ik mijn local host vanaf andere computers bereikbaar te maken. Achter zit ik hier achter een router.
ik heb hier een D-Link 604 Ethernet Broadband Router.
Hoe ik deze heb ingesteld zie je hier:
http://www.TwielOnline.com/Tweakers/router.JPG
Natuurlijk moet ik ook mijn modem instellen. Ik heb hier een speed touch 500 series.
Hoe ik deze heb ingesteld zie je hier:
http://www.TwielOnline.com/Tweakers/modem.JPG

Kan iemand mij vertellen waarom dit nig steeds niet werkt?

De speedtouch bevat geen router, maar één enkele uitgang.
Die loopt naar de router, welke het over 3 computers verdeelt.
In het modem staat dus het ip van mijn router, welke het weer door zou moeten sturen naar mijn pc.

Ook dat zonder extern ip heb ik al geprobeert.

Ik heb al beide handleidingen erbei geahd, maar in beide staat niet veel informatie over het doorsturen, en ik kom er dus echt nier uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

M.v.g. Simon.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:23 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar gebruik je die D-Link nou voor :?
Blijkbaar heb je dus ADSL , waarom stuur je dan verkeer door vanaf je SpeedTouch modem naar een 2e router om dat vervolgens weer door te sturen naar een PC ?

Haal die D-Link er tussen uit, en laat het verkeer rechstreeks van bnuiten naar die ene PC doorsturen.

Sowieso kun je niet op je pulic IP testen als je in je eigen LAN zit (het gaat dus niet werken als je 'thuis' je public IP intikt in je browser en dan verwacht dat je je lokale webserver ziet).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

je moet op de modem router, geen extern ip opgeven.. alles mag toch connecten?

tenminste, bij bij werkt het zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:21 . Reden: s/bla/bla ]

Verwijderd

Topicstarter
In het modem staat dus het ip van mijn router, welke het weer door zou moeten sturen naar mijn pc.

Ik zal de begin post even bijwerken zodat de nieuwe lezers dat gelijk zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:22 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:21:
Je kan beter gewoon een switch aand ie speedtouch hangen. Werkt prima en geen gezeur met dit soort "in welke router zit de fout" problemen.

Roomba E5 te koop

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
In router poortmappen. speedtouch niks

In router opgeven:

de ipadres waarvan de website bereikt wordt en de poort opgeven

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
sig69 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:22:
[...]

Je kan beter gewoon een switch aand ie speedtouch hangen. Werkt prima en geen gezeur met dit soort "in welke router zit de fout" problemen.
kan toch niet als hij toch al zegt dat speedtouch geen router heeft....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zal de begin post even bijwerken zodat de nieuwe lezers dat gelijk zien.
Niet lullig bedoeld, maar die SpeedTouch 510 van jouw kan dat allemaal ook.
Je bent nu echt dubbelop bezig, als je dat al zo nogi wilt, laat die ST dan bridgen of stel een devserver in ofzo.
Dit is echt vragen om problemen, en deze setup is volgens mij totaal overbodig.

Verwijderd

en gebruik een externe proxy om te testen, want van binnenuit kan je niet naar je ext ip connecten

en als de modem idd gewoon rechtstreeks aan je hangt hoef je er niks te configgen (als in niet op een modem poort of zo)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo sneel!!:p

We hebben dit netwerk hier al tijden, en mijn ouders willen er geen wijzigingen in aanbrengen omdat het nu goed werkt. Mijn vader kan vanwege enkele omstandigheden niet zonder internet, en wil dus niet dat eraan word geklaat. Ik mag het van hem alleen op deze manier regelen, dus andere hardware is geen optie.

Bedankt voor de tip over de proxy om te testen. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Weet iemand waar ik een gratis proxy vandaan haal?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:32 . Reden: Extra vraagje ]

Verwijderd

De Speedtouch 5** is wél een router; of hij één of vier ethernetpoorten heeft is een ander verhaal. Hij past NAT toe, en dus is hij een router. Poorten mappen door twee routers gaat niet goed, dus je kunt het beste een switch achter de Speedtouch 5** hangen, dan wel je D-link ombouwen tot switch door de NAT-functionaliteit en de DHCP-router uit te schakelen. Dan bevinden alle PC's zich in de IP-range van de Speedtouch, en dus moet dan in de Speedtouch ook je portmapping plaatsvinden. Een andere optie is dat je DHCP-spoofing toepast op de Speedtouch; zo krijgt je D-link het externe IP-adres. In dat geval bevinden de PC's zich in de range van de D-Link, en moet in dat apparaat dan ook gemapt worden. Spoofing-templates zijn her en der te downloaden. Succes.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Ik lees dat je niet je hardware mag veranderen...

Probeer hem er anders een tussenuit te trekken ( de router) en sluit alleen je Server aan (wanneer je vader niet het internet nodig heeft natuurlijk B) )

Nu kan je testen waarin het zit ... of je Adsl Modem of je Router...

Suc6

Verwijderd

je moet de switch zo aansluiten

alsof het een andere pc is..
en op de modem configgen

thats it, zo simpel als je vader maar wil

een switch is een soort echo doos aan de binnen kant.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:42 . Reden: mijn spatie, wat doe je ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, mij vader he....

Ik zal van de week idd een de router ertussen uit trekken om te kijekn of het dan wel werkt, en dan toch maar eens vragen of k een andere speedtouch met 4 poorten mag kopen. Igg bedankt voor de hulp!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:44:
Mja, mij vader he....

Ik zal van de week idd een de router ertussen uit trekken om te kijekn of het dan wel werkt, en dan toch maar eens vragen of k een andere speedtouch met 4 poorten mag kopen. Igg bedankt voor de hulp!
Je hebt GEEN speedtouch met 4 poorten nodig! Een switch van een paar tientjes is voldoende.

Roomba E5 te koop

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
VerkerkSander schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:35:
Ik lees dat je niet je hardware mag veranderen...

Probeer hem er anders een tussenuit te trekken ( de router) en sluit alleen je Server aan (wanneer je vader niet het internet nodig heeft natuurlijk B) )

Nu kan je testen waarin het zit ... of je Adsl Modem of je Router...

Suc6
Toch nog even ophalen...

Probeer dit eerst voordat je andere hardware gaat kopen !
Vergelijk anders is je instellingen met andere mensen...
Welk programma gebruik je ? IIS ?

Hoop dat je eruit komt... Suc6

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met alle respect hoor, maar ik denk dat je vader en jij dan toch echt eens de boeken in moeten duiken.
Het aantal uitgangen zegt weinig over de functionaliteit van het beestje (in dit geval).
De SpeedTouch 510 is net zo veel een router als die D-Link die je nu hebt.
Die hele D-Link kun je er tussenuit halen en vervangen voor een hubje of een netwerk switch.

Wat je nu doet is 2 autobussen nemen, en deze met een touw achterelkaar binden, maar wel op elke bus een chauffeur zetten zonder dat ze het van elkaar weten.
En het dan gek vinden dat als de ene links gaat, de andere rechts stuurt.
Dat die ene bus maar 1 deur in plaats van 3 heeft maakt het niet meteen een simpele auto, of doet het aantal zitplaatsen teniet ...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Reptile209

- gers -

Koffie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:41:
Met alle respect hoor, maar ik denk dat je vader en jij dan toch echt eens de boeken in moeten duiken.
Het aantal uitgangen zegt weinig over de functionaliteit van het beestje (in dit geval).
De SpeedTouch 510 is net zo veel een router als die D-Link die je nu hebt.
Die hele D-Link kun je er tussenuit halen en vervangen voor een hubje of een netwerk switch.

Wat je nu doet is 2 autobussen nemen, en deze met een touw achterelkaar binden, maar wel op elke bus een chauffeur zetten zonder dat ze het van elkaar weten.
En het dan gek vinden dat als de ene links gaat, de andere rechts stuurt.
Dat die ene bus maar 1 deur in plaats van 3 heeft maakt het niet meteen een simpele auto, of doet het aantal zitplaatsen teniet ...
_/-\o_ keurige uitleg!

Mocht het aanschaffen van een switch te veel gedoe zijn, dan kan je ook - om in Koffie's woorden te blijven - één chauffeur weghalen. Dat bereik je door één van beide apparaten in "bridging" mode te zetten: dan gaat hij als switch fungeren. Ik zou aanraden om je modem zo te laten en je router te laten bridgen. Dan hoef je alleen te mappen op je modem en moet het werken. Of je kan het adres van je router als DMZ (default host bij speedtouch) zetten: dan wordt al het verkeer daar ongefilterd naartoe gegooid en kan je router poortmappen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit best proberen, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij dit vertellen?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die D-Link er tussen uit trekken. Klaar ;)

Pagina: 1