Toon posts:

[2003] IIS draait PHP site niet naar behoren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag van een kennis van me een wesite gekregen in PHP formaat. Nu heb ik in IIS netjes alle php plugins geinstalleerd waardooor het mogelijk is een php website te draaien.

De index.php van de website doet het dan ook perfect maar zodra ik een link aanklik om naar een ander gedeelte op de site te gaan krijg ik echter een melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Nu blijkt dat de links verwijzen naar bestanden zoals index.php@id=1, index.php@id=2 etc etc.

Ondanks aangegeven wordt dat de site niet gevonden kan worden blijkt dat de bestanden die de links aangeven wel aanwezig zijn.

De site draaid reeds al op een andere server en dit is een excact kopie van de bestanden die ik heb. Bij mij wil hij helaas niet draaien.... Weet misschien iemand waar dit aan kan liggen??

Ik ben al rond aan het zoeken geweest maar kan geen concreet antwoord vinden.

Ik denk zelf dat de bestanden niet worden weergegeven omdat het formaat van de bestanden onbekend is voor IIS en IIS hierdoor de boel als het ware blokeerd.

Verwijderd

Meldingen in de logfiles?
Meldingen in de eventlog?

Verwijderd

Heb je gekeken of index.php?id=1 wel werkt?

offtopic:
draaid?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Topictitel aangepast, het is nog altijd "draait" volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:22:
Heb je gekeken of index.php?id=1 wel werkt?

offtopic:
draaid?
Als ik index.php@id=1 hernoem naar bijvoorbeeld test.php werkt deze wel gewoon... Vandaar ik denk dat IIS hem niet wil laten zien vanwege een onbekende extencie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de site nog eens vergeleken met de originele site die al draaiend is.

Wat blijkt, windows heeft in plaats van een ? een @ tussen de bestandsnamen heeft gezet. Wanneer ik dit terug probeer te weizigen in een ? geeft windows de melding van een ? niet voor mag komen in een bestandnaam. Weet iemand misschien of dit te omzeilen is? Het bestand behoord tenslotte een ? in de bestandnaam te hebben.

Verwijderd

Ik ben de draad even kwijt, dus index.php@id=1 en index.php@id=2 zijn 2 fysiek verschillende bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:44:
Ik ben de draad even kwijt, dus index.php@id=1 en index.php@id=2 zijn 2 fysiek verschillende bestanden?
Dat is correct

Verwijderd

Dat ben ik nog nooit tegengekomen, lijkt me ook niet helemaal een lekkere manier. Kan je hier dus niet mee verder helpen

Verwijderd

Heb je bij de properties van de webpage ook "index.php" aan de documents toegevoegd?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij bedoel je index.php?id=1 of niet?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het lijkt me sterk dat die bestanden echt zo heten. Het ? teken wordt altijd gebruikt om opties aan een script door te geven. In dit geval betekent index.php?id=1 dat je de optie id=1 doorgeeft aan een script met de naam index.php.
Vraagtekens mag je inderdaad niet gebruiken in een Windows bestandsnaam omdat ? een zg. wildcard is. Voor zover ik weet is er geen omweg.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:57
ik moet zeggen dat ik dit ook een vrij vreemde manier van werken vind. 'Meestal' krijg je een bestandsnaam als 'index.php'. het achtervoegsel, wat meestal met een ? begint, is dan bijvoorbeeld '?id=1' hiermee geef je (bijvoorbeeld) aan dat de website de eerste record uit een db moet halen. Het achtervoegsel is dus geen deel van de bestandsnaam maar dient alleen om php een variabele door te geven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Je kunt bestanden idd geen ? in de naam meegeven, en al helemaal geen bestanden die via HTTP moeten worden verstuurd :? IIS snapt nu niet meer wat de naam van het bestand is, of wat de parameters zijn die daar evt achter staan ;)

M.a.w. die bestanden zouden een andere naam extensie moeten krijgen :)

edit: je extensie is nu php?id=1 :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
index.php wordt perfect geopend.

Dit is een klein voorbeeldje hoe de bestanden eruit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.axistech.nl/pic/filelist.jpg

Verwijderd

Naja, dit kan dus niet B) Wie heeft dat gemaakt 8)7 Zorg eerst eens dat die ?-tjes (of nu eigenlijk de @tjes) uit de bestandsnamen gaan, want HTTP gebruikt die als bestandsnaam/parameter scheider ;)

Zie ook de bestandsextensie :o : "php@id= bestand"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:58 ]

Verwijderd

Heb je toevallig de site terwijl die actief in je browser was met flashget gedownload ofzo ??
hier lijkt het haast wel op, die kan ook allerlei geopende content van een website downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
In de index.php stond ook alles met een @ er tussen. Nu ik de @ heb veranderd in vraagtekens krijg ik bij elke link dezelfde pagina.

Zo ziet de link van de index.php er uit:

<!-- links section -->
<li><a HREF="index.php?id=1">Home</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=2">Vereniging</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=7">Activisme</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=21">Onderwijs</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=15">Bestuur</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=19">Bestanden</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=5">Links</a> |</li>
<li><a HREF="blog/index.htm">Blog</a> |</li>
<li><a HREF="index.php?id=49">Fun</a> |</li>
<li><a HREF="gallery/index.htm">Fotoalbum</a> |</li>
<li><a HREF="forum/index.htm">Forum</a></li>
</ul>
</div>

Die ? waren dus @tjes.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Ik zou eens aan je kennis vragen of er geen database bijhoort ofzo...
Zoals anderen al zeiden, is dit heel onlogisch. Is hij hier zelf niet toevallig geregistreerd, zodat hij kan uitleggen waarom hij het zo gedaan heeft?

United we stand, and divided we fall

• Eegee
  • Laatst online: 20-02 10:38
Hebben jij en de kennis waarvan je deze website gekregen hebt de bedoeling om deze dynamisch op je webserver te laten draaien, of moet het een statische representatie van een site zijn, zoals bijv. een kopie die op een CD gebrand kan worden...?

Het lijk me nl. sterk op het laatste lijken. De bestanden lijken me niet gemaakt om dynamisch aangeroepen te worden. Als dat wel het geval is, dan zou ik eerst beginnen met een backup maken en dan alle bestanden waarin een @ voorkomt weggooien (zodat je alleen index.php en ev. een download.php (kan ik niet zien uit je screenshot) overhoudt).

Vervolgens enkel index.php aanroepen via je webserver. Als je dan nog links ziet met @ dan heeft de kennis iets heel onpraktisch opgeleverd...

edit: andermaal spuit 11 van mijn kant...

[ Voor 5% gewijzigd door Eegee op 20-04-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
de kennis die de site gemaakt heeft spreekt geen Nederlands of Engels gezien hij woonachtig is in Tsjechië. Maar volgens hem is er geen database voor de site.

• blizt
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Klopt het wel dat hij de apenstaartjes (of vraagtekens? :)) in de bestandsnamen heeft gezet?
En zo ja, wáárom heeft hij dit gedaan?

United we stand, and divided we fall

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wie heeft deze leuke website geript met teleport pro / wget / flashget??? Want dit gaat gewoon nooit werken. Originele index.php hoort te bestaan, index.php?id=1 hoort helemaal niet te bestaan als fysiek bestand.

Of kijk eens naar de instellingen van je rip-progje of vraag het origineel aan de kennis... Hier heb je niks aan.

• Eegee
  • Laatst online: 20-02 10:38
Maar volgens hem is er geen database voor de site.
Dat kan dan wel kloppen, want alles lijkt al 'platgeslagen', dus statisch gemaakt. Dan heb je geen database meer nodig, het is enkel HTML geworden. Er zal geen regel PHP-code meer in voorkomen gok ik zo... Ik denk niet dat je dat wilde hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Eegee op 20-04-2005 23:05 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:57:
Heb je toevallig de site terwijl die actief in je browser was met flashget gedownload ofzo ??
hier lijkt het haast wel op, die kan ook allerlei geopende content van een website downloaden.
Ik denk ook dat je het die kant uit moet zoeken. Dit zijn geen normale php pagina's. Post anders eens de code van index.php en een willekeurig index.php@... bestand.

If I can't fix it, it ain't broken.

• the_shadow
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Eegee schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:05:
[...]

Dat kan dan wel kloppen, want alles lijkt al 'platgeslagen', dus statisch gemaakt. Dan heb je geen database meer nodig, het is enkel HTML geworden. Er zal geen regel PHP-code meer in voorkomen gok ik zo... Ik denk niet dat je dat wilde hebben.
Klopt, als je met een programma als teleport pro een dynamische php site mirrort, dan krijg je ook dit soort files er uit.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36
Wat de rest al zegt: dit is geen php site, maar een geripte php site. Aangezien alles verwijst naar index.php zou je maar één index.php bestand moeten hebben, met daarachter waarschijnlijk iets van een databeest.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Haha @ kennis.
Pagina: 1