Ik heb een database van een pakket Snelstart.
Deze database is beveiligt tegen bewerken, waar ik verder geen probleem mee heb. Maar nu wil ik graag de gegevens wel kunnen gebruiken in een ander programma waar ik mee bezig ben. Het gaat om de persoonsgegevens.
Als ik de database in Acces open dan kan ik alles bekijken, ik kan query's aanmaken exporteren enz. Maar als ik in VB.Net de database probeer te koppelen dan krijg ik een foutmelding dat ik geen rechten heb om te lezen. In de database verbinding heb ik opgegeven dat ik alleen read acces wil. Maar zo zodra ik een tabel probeer te openen gaat het mis.
Deze database is beveiligt tegen bewerken, waar ik verder geen probleem mee heb. Maar nu wil ik graag de gegevens wel kunnen gebruiken in een ander programma waar ik mee bezig ben. Het gaat om de persoonsgegevens.
Als ik de database in Acces open dan kan ik alles bekijken, ik kan query's aanmaken exporteren enz. Maar als ik in VB.Net de database probeer te koppelen dan krijg ik een foutmelding dat ik geen rechten heb om te lezen. In de database verbinding heb ik opgegeven dat ik alleen read acces wil. Maar zo zodra ik een tabel probeer te openen gaat het mis.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Try
dBLijst = New ADODB.Connection
dBLijst.CursorLocation = ADODB.CursorLocationEnum.adUseNone
dBLijst.CursorLocation = ADODB.ConnectModeEnum.adModeRead
dBLijst.Open("PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEdB.4.0;Data Source= " + Database + " ;")
RSLijst = New ADODB.Recordset
Catch es As System.Exception
MsgBox(es.Message)
End Try
RSLijst.Open("SELECT * FROM tblRelatieQuery", dBLijst, ADODB.CursorTypeEnum.adOpenDynamic, ADODB.LockTypeEnum.adLockReadOnly)
Do While Not RSLijst.EOF
Console.WriteLine(RSLijst.Fields("fldNaam").Value)
RSLijst.MoveNext()
Loop
RSLijst.Close()
dBLijst.Close() |