Waarom gemod? vrijdagmiddag modderpoel \o/

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
Waarom is m'n bericht (omlaag) gepowermod?

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1285744

Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik verkeerd deed, zou het fijn vinden als iemand dit uitlegt zodat ik dit in de toekomst kan voorkomen.
Let op, het gaat hier niet om een troll / vlambijt, enkel om dingen die iedereen die het OpenOfficenieuws goed bijhoud toch al wist!

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kidde schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:52:
Let op, het gaat hier niet om een troll / vlambijt, enkel om dingen die iedereen die het OpenOfficenieuws goed bijhoud toch al wist!
Daarom is je post denk ik ook maar een 2 inzichtvol waard ipv een 3 ;) Je bent niet op 0 of -1 gemod hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat erom dat het geen +4 waard is maar een +2, daarom is hij naar beneden gemod met de omschrijving inzichtvol. Was het echt een kutpost geweest was je veel lager uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van een reactie die op +4 staat verwachten we dat dat een niet te missen reactie is, een mus-read voor de bezoeker. Dat kan ik helaas niet opmaken uit je reactie. De eindscore van +2 is mooie score voor zulke reacties: geen geouhoer, maar ook weer niet echt diepgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
Oh, sorry, ik heb nooit gezien dat hij op +4 gestaan heeft, anders had ik het wel begrepen.
En bedankt voor het weghalen van m'n dubbelpost!

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan zien op welke scores een reactie heeft gestaan. Hierdoor surf je naar de URL waarmee je de reactie los kan zien (in dit geval http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1285744) en kijk je onderaan de reactie net onder stippelijn. Daar zie je de uitgedeelde beoordelingen staan:
Beoordelingen: , +1, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, 0,67: Informatief, -1,67: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, 0,41: Inzichtvol, Som: 2.41 / 10x
Je reactie heeft dus op een afgeronde +4 gestaan (1 + 1 + 1 + 0,67 = 3,67 ≈ 4 ), waarna een powermoderatie (die -1,67) je reactie op een perfecte 2 gezet heeft. Dat overzicht ziet er voor een PowerMod er overzichtelijker uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je hem na een powermod nog verder modden?? Je zou toch zeggen dat als er een powermod overheen is geweest hij goed staat, en dat er verder geen moderaties meer nodig zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:46:
Kun je hem na een powermod nog verder modden?? Je zou toch zeggen dat als er een powermod overheen is geweest hij goed staat, en dat er verder geen moderaties meer nodig zijn toch?
Een reactie is nog gewoon modbaar, ervan uitgaande dat de reactie jonger is dan 48 uur, na het powermodden. Een PM is namelijk niet altijd bedoeld om de moderatie 'juist' te maken, maar kan ook gebruikt worden ter correctie van foutieve moderaties. Met name bij dat laatste is een PM niet volledig maatgevend en hebben users ook absoluut nog invloed op de score :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat klopt allemaal, en je ziet de reactie weer omhoog gaan met flinke sprongen. Kans bestaat dus dat als je weer de +4 haalt dat je die score dan kado krijgt. Maar laten we wel wezen, die reactie is ei'k geen +4 waard. Hij 's niet waardeloos oid, maar gewoon een middenmootje ivm serieuze +4posten.

Een PM is zelden een persoonlijke aanval op een user of een post, ga er maar vanuit dat er niemand van die 7 dwergen vanaf vandaag een hekel aan je heeft. Zie het meer als een schaartje die een veel te veel uitstekend grassprietje inkort. Niet dat de schaar iets negatief tegen het gras heeft of dat PM's met grote grasmaaiers rondlopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

Hoi kidde, de PM was van mijn hand en de reden is hierboven al helder en correct uitgelegd :).
+4 was imho iets te veel van het goede en +2 is wmb een juistere score (ook al zou/zal ik bij een +3 niet powermodden).

[/laat]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoor je even 4x dezelfde uitleg, in andere bewoordingen.
We zijn hier weer lekker duidelijk bezig he :+

Maar het verhaal van Robin, das +3 informatief hoor. Als je hier nog niet zo lang rondzwerft kom je zo mooi allemaal handige dingen te weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:52:
We zijn hier weer lekker duidelijk bezig he :+
Ej!
Wat moet je anders met je tijd?
(Wacht jij maar af tot vrijdag-modderpoeldag, dan heb ik wel een mooie offtopic actie voor je!) ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:12:
[...]

Ej!
Wat moet je anders met je tijd?
(Wacht jij maar af tot vrijdag-modderpoeldag, dan heb ik wel een mooie offtopic actie voor je!) ;)
hmm... das vandaag.... ff zoeken hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:53:
[...]

hmm... das vandaag.... ff zoeken hoor :+
En ja hoor :) het duurde even:

/me staat aan de kant van de modderpoel.
Hij ziet * botoo nergens, waar zou die toch zijn?
/me kan de verleiding niet weerstaan en zoekt onschuldig in de modderpoel.
* valse botoo komt onverwacht tevoorschijn en duwt /me helemaal onder!
Nu zit * botoo met een gemene grijs boven op /me ,
/me stribbelt tegen, maar het haalt niets uit.
Straks gaat /me snel naar huis om een schone broek aan te trekken,
Hij is helemaal vuil geworden
Dat zal * botoo niet leuk vinden . . .

}> :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

gnagna, go get 'em bo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

*plons*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GODVERDEGODVER,
een aanval van achter :(

jezus, wat een slechte mentaliteit heeft de 'oude garde' TMF gekregen zeg :(
schande schande!!!!

Maar gelukkig heb ik een duikcursus gevolgt, en kan ik lang genoeg onder water blijven omte overleven.
Nieuwe broek??
Doe jij ooit een goede broek aan bij een modderpoel??
ik niet hoor, een oude :D

/me klopt de broek boven botoo uit
/me klopt zijn trui boven Kex uit
/me gooit zijn sokken achter Ecteinascidin aan

en nu lekker rustig weer erin gaan liggen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 20:56 ]

Pagina: 1