Toon posts:

[uitzendinggemist.nl] Slechte kwaliteit bij streaming video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al vanaf het begin is de kwaliteit van het beeld als ik iets "live" kijk erg beroerd. In eerste instantie dacht ik dat het wel zou komen doordat het aan de data lag. Maar nu blijkt bij anderen dat zij wel 'normaal' beeld hebben. Ik werk met WMP10 en ik heb ook de laatste versie van real player geprobeerd (met nieuwste codecs). Maar acceptabele kwaliteit krijg ik niet voor elkaar.
Heeft er iemand idee waar dat aan ligt?

Ps. het gaat bv om een gemiste uitzending op www.uitzendinggemist.nl

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Dit is erg afhankelijk van je internetverbinding, heb je een basis adsl/kabel dan zul je lagere kwaliteit krijgen dan bv een snellere adsl/kabel verbinding.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard, maar ik heb hier een snelle adsl verbinding (had ik idd net al moeten vermelden)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

Al bij uitzendinggemist.nl je instelling gecontroleerd? Er is namelijk een link waar je aankunt geven dat je de breedband stream van 450 kbit wilt bekijken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

uitzendinggemist gebruikt iig geen Windows Media 9 Series om te coderen volgens mij, ik denk dat het daar aan ligt. Als ik een wmvhd video van Microsoft bekijkt heb ik echt subliem beeld. (Weliswaar een beetje groot ;))

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb je wel bij de instellingen standaard 'breedband' gekozen :X

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel bij de instellingen standaard 'breedband' gekozen :X
ja
Al bij uitzendinggemist.nl je instelling gecontroleerd? Er is namelijk een link waar je aankunt geven dat je de breedband stream van 450 kbit wilt bekijken.
als je hetzelfde als de eerste bedoeld: ja
ik heb niets kunnen vinden waar je het aantal kbits kan instellen

en al met al blijft mijn beeld zwaar beroerd

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
Ik heb ook een hele slechte verbinding met de server van uitzendinggemist soms. Gewoon ff ander tijdstip proberen :)

(Tip: Jiskefet)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het bij mij dus absoluut niet, want ik heb altijd een slechte kwaliteit onafhankelijk van het tijdstip.

heeft er niemand een idee voor een echte oplossing? iets met een aparte codec ofzo? en welke? of een of andere vage instelling?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De vraag is eigenlijk nog wel wat is 'slechte kwaliteit'. Steams van ongeveer 500Kbps zijn niet gelijk aan tvkwaliteit nogsteeds mijn inziens.

Op andere PC of zelfs andere locatie (andere internet aansluiting) is het veel beter?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zeker, een hoofd bestaat bij mij uit grove vierkanten en vage vlekken (zeker als ik full screen optie aanzet) op een heel klein beeld is het nog redelijk acceptabel. Maar in vergelijking met anderen kan het dus veeel beter. vanmiddag zag ik nog een full screen beeld wat weinig onderdeed voor tv.

Verwijderd

Stream downloaden.
Pagina: 1