Toon posts:

[XP] Na inloggen gebeurt er niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van Asus (L5800C).
Pentium IV 2.8 Ghz, 1024 mb Ram, 80 Gig, Ati Radeon mobility 9000 (64 MB). Ik heb daar Windows XP op draaien.

Sinds vandaag heb ik een probleem met inloggen. Nadat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik wel mijn wallpaper te zien maar verder gebeurt er helemaal niets. Met de administrator account hetzelfde, en veilige modus is hetzelfde verhaal.

Heeft iemand enig idee wat er mis is, en wat ik er evt aan kan doen?

Verwijderd

Moeilijk Moeilijk...

Aangezien het een Laptop is zou een geheugen module eruit halen ook niet zo makkelijk gaan...

Even aantal standaard vragen:

Heb je voordat je de laatste keer afsloot of opnieuw opstarten bepaalde programmas geinstalleerd? Of eventueel windows update uitgevoerd? Is er op Software-basis veel gewijzigd sinds de laatste keer dat je laptop wel normaal werkte?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 12:55

n00bs

Het is weer Zomer!

Is er niet een bepaalde service of driver waarbij het fout gaat? probeer eens in safe mode op te starten...

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:51:
Is er niet een bepaalde service of driver waarbij het fout gaat? probeer eens in safe mode op te starten...
" Met de administrator account hetzelfde, en veilige modus is hetzelfde verhaal."

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 12:55

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zijn nog andere alternatieven om op te starten... ik denk dat alle profielen gaar zijn. Je kan dit resetten. Heb dat ooit zelf gedaan, maar word je niet blij van. Ik denk dat je een nieuwe install van XP kan gaan doen ;)

En waarschijnlijk heb jij zoals de meeste laptopgebruikers pech... omdat ze ALLES op 1 partitie "gokken" (zetten).

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Klinkt mij een beetje in de oren alsof de Explorer.exe niet op wil starten.
Doe eens als je daar bent Ctrl-Alst-Del en dan open je taak beheer (indien je niet het welkomstscherm hebt)
en dan toepassingen, Nieuwe taak : explorer.exe

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voordat dit gedoe begon een anti spyware programma geinstalleerd, Hitman Pro. Een volledige scan gedaan (gebeurt na de installatie hiervan) maar 1 van de onderdelen van het programma werkte niet goed en liep vast (nadat 2 onderdelen het wel deden).

Daarna een reboot gedaan, en toen begon het probleem. Ik heb de laptop daarna nog eens opgestart in safe-mode met command prompt en toen heb ik via de uninstall die programma's verwijderd.

Flapietoetoe: Ik heb dat net geprobeerd, maar als ik dan op enter of OK druk is er even wat meer activiteit (CPU Usage) maar dan staat explorer.exe niet in de lijst van "processes". Maar, explorer.exe draait dus inderdaad niet in de lijst van processes als ik de laptop op wat voor manier dan ook opstart. Hoe reset ik dan de profielen? Is dat echt lastig werk, of kan ik beter een nieuwe windows installatie doen?

Mijn map Mijn Documenten is wel belangrijk voor mij, daar staan veel dingen in die absoluut bewaard moeten blijven. En ik heb er natuurlijk geen backup van gemaakt... had ik dat nou maar wel gedaan :( Als ik nog in ieder geval maar 1 keer nog op de schijf kon komen, kan ik die map opslaan.

Noobs: Ik heb er inderdaad 1 grote schijf in zitten, maar die heb ik ingedeeld in 2 partities (1 van 20 en 1 van 60 gig).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 23:48 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kan je niet echt advies geven maar wil dit topic wel even volgen: ook ik heb dit alleen niet altijd... meestal gaat het inloggen perfect maar soms blijft alles hangen op de achtergrond. Kan wel met Windows + L terug naar het loginscherm maar dan is inloggen na een klik op de naam toch niet mogelijk. Enige oplossing is dan om de laptop uit te zetten en opnieuw op te starten. En meestal werkt het dan weer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat login scherm anders gedaan, naam invoeren ipv op naam klikken.

Ik heb vaak genoeg een reboot gedaan, maar dat haalt niets uit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in plaatrs van 'explorer' nou eens 'cmd' opstart - werkt dat dan wel? :)

Verwijderd

probeer anders msconfig op te starten via het taakbeheer en probeer in een clean boot op te starten.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316434

en als je lui bent:

http://support.microsoft.com/kb/310353

:)
Pagina: 1