[Laptop] Accu problemen

Pagina: 1
Acties:

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Denk je even geld te besparen, krijg je overklaarbare problemen.

Goed, op mijn laatste tripje naar de Usa heb ik voor mijn laptop een nieuwe accu gekocht (Laptop: Compaq Evo N1020V). Dit is een geheel origineel battrypack. Thuisgekomen prop ik dat ding vol goede moet in mijn laptop en tot mijn grote verbazing gaat het oplaad lampje niet branden... Ik start hem op en Windows geeft keurig aan dat de batterij wordt geladen en dat hij op het moment 9% vol is. Ik heb hem lekker verder laten laden die nacht en de volgende morgen was hij nog maar 19% geladen. Vreemd... Maar goed. Stekker eruit en eens kijken wat hij doet, misschien moet hij nog worden gekalibreerd. Hij bleef zonder spanning een klein half uurtje werken en toen klapte hij er uit. Zonder lege batterij melding of iets. Normaal gaat dan altijd het batterij lampje langzaam knipperen.

Weer aan de lader gezet. Laadlampje bleef uit maar Windows gaf weer aan dat hij aan het laden was. Dat klopt wel. Hij is van 1% naar 8% gegaan en toen is het weer gestopt. Nu knippert het laadlampje heel frequent (ipv dat het gewoon brand).

Met de originele accu werkt het prima, zij het dat die maar een kwartiertje meegaat omdat die versleten is.

Heef iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen. Heb ik om een paar centen te besparen de accu uit de Vs meegenomen, krijg ik er weer trammelant mee.

Somewhere in Europe...

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 12:35
Heb exact hetzelfde probleem.
De nieuwe accu wordt niet goed gedetecteerd, deze lijkt ook niet te willen laden en dergelijke.

Mijn accu heb ik gekocht van eBay van een handelaar uit China.