Toon posts:

Pagina printen zonder Header en Footer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina waar dmv onvoervelden een factuur uit komt rollen. Deze wil de klant graag printen. Nu heb ik een aparte CSS aangemaakt voor het printen. De pagina einden e.d. werken allemaal goed.

Maar de header met de titel van de pagina, aantal pagina's en de footer met de URL wordt ook afgedrukt. Is dit inmiddels al met CSS oid op te lossen?

Ik heb gezocht op Google en hier op Tweakers, een paar mensen gevonden die zeggen dat het niet kan, maar die reacties zijn alweer oud, dus ik hoop dat het inmiddels wel mogelijk is..

Iemand een idee?

Verwijderd

Nee, niet dmv CSS, dit zijn browserinstellingen, wat je zou kunnen doen is de factuur laten genereren als PDF document, en dan heb je het probleem niet.

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 12:08

dennisvz

Intentionally left blank

Voor zover ik weet is het niet met CSS te regelen. Dit is echt iets dat de browser eraan toevoegt bij het printen, en dat niet te omzeilen is. Het is uiteraard wel in de browser zelf aan te passen, bij Afdrukinstellingen/Paginainstellingen in het Bestand-menu van je browser. Maar dit laatste kan de gebruiker alleen zelf instellen, en is dus niet op afstand in te stellen.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 23:42

BetuweKees

Flipje uit Tiel

voor IE: ScriptX van MeadCo
voor FF: zelf instellen in browser (echter, wel handmatig)

of, zoals hierboven al genoemd staat, de totaal oplossing met het serverside aanmaken van een PDF en die afdrukken..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder