Toon posts:

[Gentoo] Altijd Failsafe Gnome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gentoo installatie met Gnome erop maar de laatste dagen doet hij lastig.

Ik heb de auto login functie aangezet, heeft al altijd perfect gewerkt, maar nu krijg ik steeds dit:

code:
1
Cannot find or run the base session script, will try the GNOME failsafe session for you

Ik druk op OK:

code:
1
This is the failsafe Gnome session. You will be logged into the 'Default' session of Gnome with no startup scripts run. This is only to fix problems in your installation

Dan logt hij verder in maar dus niet meer automatisch aangezien ik op OK moete duwen 2x en hij niet meer de startup scripts uitvoert die ik heb ingesteld.

Als ik dan uitlog, en weer inlog gaat het allemaal perfect, maar de eerste keer auto niet.

Heb de /etc/X11/gdm/Xsession file al nagekeken maar die lijkt OK.

Verwijderd

Heb je de rechten op:
code:
1
the base session script

Al eens gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu nog eens wist wat dat was :)

Alles ging goed totdat ik fluxbox ge-emerged had, had toen in Xsession iets toegevoegd bij de laatste lijn, maar dit is nu weer weg en compleet hetzelfde als vroeger, maar het lijkt alsof fluxbox dan toch één en t'ander misdaan heeft.

Als ik fluxbox auto laat starten krijg ik zelfde foutmelding, als ik dan uitlog en weer inlog met fluxbox als sessie werkt dat ook perfect zoals bij Gnome. Dus er is iets met dat auo inloggen en de base sessie script.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 20:25 ]