Hallo, Ik heb al meerdere casemods gedaan en heb pas een nieuwe case gekocht. De Coolermaster Preatorian. Black aluminium edition. Net zoals altijd ga ik mijn eigen design erop maken met meestal mijn naam er ergens in.
Ik ben begonnen op school met een design uit te vinden. En na 4uur denken en vele malen geprobeerd te hebben heb ik dan uiteindelijk een helft van de tekening klaar. De andere helft wordt gewoon gespiegeld.
Plannen voor de case:
1. Left panel Modden.
2. DVD-CD Drives Stealthen.
3. Cable meshing.
4. Watercooling Plaatsen.
5. Watercooling reservoir maken + inbouw case.
6. Right panel Modden.
7. Plexiglas zetten.
8. Glas Graveren.
9. Spiegel op bodem plaat plaatsen.
10. Neons plaatsen.
11. ... Dunno yet . But will be more
Coolermaster Preatorian Black Aluminium Edition

Specificaties:
• Afmetingen: 497 x 196 x 452 mm
• Gewicht: 6.3 Kg
• Bays:
-5.25" extern: 4
-3,5" extern: 2
-3,5" intern: 4
• I/O voorzijde: 2x USB 2.0, FireWire, Audio, Mic
• Overig:
- Incl. 4 casefans
- Gemakkelijk onderhouden en vervangen van onderdelen, oa. dankzij uitneembare slede voor moederbord en thumscrews.
Op school had ik toch niks te doen dus dacht ik even wat tekenen voor me nieuwe case.
Fijn paar uurtjes over nagedacht en getekend en hehe niks van die les begrepen (duh?) maar kheb wel een design dus was de schooldag toch nuttig
Hier is dan mijn design

Toen ik blij was dat mijn design HALF op mijn blad stond dacht ik aan ah shit straks nog op me case tekenen. Kheb alles gemeten en getekend en ben na 4 uur ongeveer zo ver. PFFF wat een werk
Design op de plaat na 4uur

Dan na 6 volle uren liggen te tekenen als een debiel op me case (waar hou ik me toch mee bezig
is het dan eindelijk klaar. Maar ik moest de flits afzetten anders zag je de potlood lijnen niet meer. De grijze massa gaat dus eruit
Design klaar na 6uur

Na alles eerst afgeplakt te hebben ben ik begonnen met slijpen

30min slijpen en 6 steentjes verder :

Begint er al een beetje op te trekken
Hier nog wat foto’s van de vooruitgang :

En na 4 uur slijpen is het dan eindelijk klaar :

Nu kan het vijlen beginnen, kheb maar 1 fout gemaakt op het slijpen en das ergens te ver geslepen waardoor het beetje onstabiel hangt, maar eens plexyglas erachter is het in order.
Blijf kijken voor updates
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 1
Het paneel is dan totaal af met vijlen en boenen en alles.
Enkel nog plexiglas erachter en tis in orde

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 2
Vervolgens heb ik de 2 DVD drives en schrijver gestealth.
Zeer origineel met kleurtjes en legoblokjes
Dit zijn de 2 frontjes die ik erop ga zetten :

Dit is het eerste kleurpotlood dat vastgelijmd is :

Dit was niet hoog genoeg dus kwam er een tweede bij

Dan het lego blokje voor de knop aan te drukken :

En hier is het dan klaar

UPDATE 3
Nu ben ik begonnen met het meshen en wegwerken van mijn kabels. Het is veel werk maar het begint er mooi op te worden. Alvast hier enkele foto's
Dit was alle materiaal dat ik nodig had om de meshing uit te voeren. Tis niet duur en tis vrij handig om mee te werken. (Dit is eerste keer dat ik zoiets doe)
Als eerste ben ik begonnen met mijn CDROM cables. Deze waren echter een probleem omdat de krimpkous voor er rond niet echt rond de IDE aansluiting pastte. Maar Eerst heb ik dus maar al mijn kabeltjes uit elkaar gesneden om het dan toch al iets dunner te maken.
Hier zit de meshing er al rond en is dus het eerste stuk al klaar.
Na een paar minuten had ik het door en begon ik aan het lange stuk. Dit ging echter een pak sneller en als resultaat de volledige cdrom cable netjes gemeshed.
Toen vond ik dat het lelijke beige van mijn extra usb poorten opviel op mijn zwarte moederbord. Daarom heb ik besloten om deze ook maar eens aan te passen.
Zo zag hij dus op het begin uit.
En nadat de krimpkous erop zat was het al een pak strakker.
Next waren de front usb, firewire en audio aan de beurt. Dit waren veel kabels dus ook al waren deze zwart vielen ze nog op dus moest ik er een oplossing voor vinden.
Dit zijn dus die kabels.
En hier zijn ze aangepast. Het midden is niet zichtbaar dus hoefde ik niet te meshen uit voorzorg dat ik niet genoeg zou hebben. Kan later nog altijd bijgewerk worden.
Ook heb ik de stroomkabels voor de HD's een pak korter gemaakt en aan mekaar gesoldeerd en ook gemeshed. Maar hier had ik niet mijn fototoestel en daarom kon ik geen foto's maken.
En dan na 3 uren actief bezig te zijn ben ik dan 70% klaar. Alvast hier een resultaat van het eindresultaat.
[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:07 ]