Toon posts:

onboard geluid op IS7 werkt niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb recentelijk een is7 verworven en de onboard geluid werkt maar als ik het op 5.1 channel zet en mijn stereo aansluit op de surround speaker uitgang, het is een realtek soundchip en hij staat in de bios aan en de nieuwste ac97 driver is geïnstalleerd (3.71) ik weet niet wat ik nog kan proberen

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat je iets vergeten bent te vermelden in je openingspost, het is een beetje onduidelijk wat nu precies het probleem is, in ieder geval voor mij op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
dat er alleen maar geluid uit de surround speaker uitgang komt en niets uit de front speaker en subwoofer uitgang

Verwijderd

En wat heb je al geprobeerd :?

Toen je die driver geinstalleerd had, heb je toen ook eerst de oude verwijderd?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het was op een clean install van windows dus er waren nog niet eens drivers geïnstalleerd

Verwijderd

Zit er bij die drivers niet een utility om te kunnen testen?

Verwijderd

Topicstarter
ja, en het is daarmee dat ik test welke werken en welke niet en blijkbaar werken nu de sub/center speaker en rear speaker uitgangen WEL en front speaker is de enige die niet wil werken, dat is toch serieus raar, alle in -en uitgangen werken behalve de front speaker

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:35

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heb je niet toevallig de 2 jumpers van de Front Audio er afgehaald?

Bij de meeste moederborden moet je namelijk 2 jumpers plaatsen als je geen front audio stekker aansluit, anders werken je frontspeakers niet

(de meeste aansluitingen van pckasten hebben ook 2 pennen voor links en 2 voor rechts, die zijn dan doorverbonden)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
en inderdaad het was juist, de jumpers van de front audio waren er niet meer, ik heb 2 jumpers op gestoken en mijn front speaker uitgang werkt nu perfect, veel dank

edit: typ fout :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 14:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1