Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] IE onthoudt niks! (startpagina en werkbalk favorieten)

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb wat foute pagina's bezocht. :( Maar nu heb ik dus problemen. Ik had een virus, is inmiddels weg door Norton Antivirus. Ik had allerlei sexfavorieten erbij, heb ik gewoon verwijderd en komen niet terug. Maar ik kan alleen mijn startpagina niet veranderen, die staat nu standaard blanc en ik werkte met een werkbalk favorieten links in beeld en die krijg ik ook niet terug.
Ik heb AdAware gedraait met de nieuwste updates en heb Spybot en HiJack this al geïnstalleerd en gedraait.Ook heb ik geen swcall.exe o.i.d. kunnen vinden....

Ik weet het niet meer, wie wel???

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 23:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Draai even Hitman Pro, die haalt de meeste ellende wel weg. Kan je hier downloaden: http://www.hitmanpro.nl/

Als je die werkbalk terug wil klik je met de rechtermuistoets op de werkbalk van IE, en vink je daar "koppelingen" aan. Als het goed is is je werkbalk dan (inclusief de favorieten) terug. Wat je ook eventueel zou kunnen doen is favoerieten -> favorieten indelen en dan even kijken of 'ie daar tussen staat.

Echter indien je deze werkbalk (welke feitenlijk een map is die wordt weergegegevn) hebt weggegooid, ben je zogezegd de sjaak. Ik hoop dat je je favorieten hebt ge-backupped...

HENG HENG

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 16:52
Startpagina hoort ie toch wel te onthouden. Heb je al in de registry gekeken of daar misschien iets niet klopt. (weet zelf uit mn hoofd niet waar en hoe het er hoort te staan maar dat is vast wel ergens te vinden)

Verder ben ik zelf nogal fan van hijackthis! In combinatie met www.hijackthis.de pik je daarmee veel dingen eruit die niet kloppen.

ps. ik denk dat dit misschien meer in beveiliging thuishoort.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Beveiliging?? Klinkt mij toch meer in de oren als Spy-/malware...

Enne, twee tips ;)
  • Firefox
  • Geen foute sites meer bezoeken :p

HENG HENG

• sgiethoorn
Ben er achter dat www.richfind.com er mee te maken heeft. Komt in het register paar keer voor. Er was ook een irritante toolbar. Die ben ik inmiddels ook kwijt dmv register verwijderen. Maar ik kan nog steeds niet mijn startpagina wijzigen. Als ik adaware draai en daarna me systeem opnieuw opstart en dan weer adaware, dan pakt ie weer dezelfde bestanden met die url er in :S

• Spacecowboy

Spacecowboy

sgiethoorn schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:30:
Ben er achter dat www.richfind.com er mee te maken heeft. Komt in het register paar keer voor. Er was ook een irritante toolbar. Die ben ik inmiddels ook kwijt dmv register verwijderen. Maar ik kan nog steeds niet mijn startpagina wijzigen. Als ik adaware draai en daarna me systeem opnieuw opstart en dan weer adaware, dan pakt ie weer dezelfde bestanden met die url er in :S
Boot es ff in veilige modus, dan ff ad-ware draaien, en dan zelf nog ff naar al die zooi zoeken, en alles handmatig verwijderen.

HENG HENG

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In dat geval is dit meer iets voor BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sgiethoorn
veilige modus werkt ook niet...

Systeemherstel in XP, helpt dat?

• Spacecowboy

Spacecowboy

sgiethoorn schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:17:
veilige modus werkt ook niet...

Systeemherstel in XP, helpt dat?
Mjah, goeie kans van wel, maar dan ga je erg rigoreus aan de slag. Back-up dan sowieso eerst even al je belangrijke dingen op CD/DVD, in case of...

HENG HENG

• sgiethoorn
Is idd rigoreus, verlies ook dingen uit het register van geïnstalleerde programma's, maar ja. Ik kom er zo ook niet vanaf. Mijn Norton is overigens ook beschadigd en ik kan me niet meer aanmelden op MSN...

Maar dat back-uppen kan ik toch ook gewoon op mijn D of E station doen??? En word documenten enz doet hij dan toch niks mee? Adressen in Outlook ook niet lijkt me? Hij zet toch alleen het register terug?

• Spacecowboy

Spacecowboy

sgiethoorn schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:48:
Is idd rigoreus, verlies ook dingen uit het register van geïnstalleerde programma's, maar ja. Ik kom er zo ook niet vanaf. Mijn Norton is overigens ook beschadigd en ik kan me niet meer aanmelden op MSN...

Maar dat back-uppen kan ik toch ook gewoon op mijn D of E station doen??? En word documenten enz doet hij dan toch niks mee? Adressen in Outlook ook niet lijkt me? Hij zet toch alleen het register terug?
In principe niet nee, maar ik raad je toch echt sterk aan het wél te doen. Better safe than sorry. Oók de data op je D of E schijf ff op DVD of fysiek andere pc zetten, want ik heb hele vraamde dingen meegemaakt, en geloof me, dat wil je niet :P

HENG HENG

• sgiethoorn
Ik heb net systeemherstel gedaan en hij werkt weer als vanouds! Dank jullie allen ;)
Pagina: 1