Toon posts:

[Crash] PC crashed steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een rare vraag, maar het wordt me nu toch echt irritant:

===============
PC:
3.0 Ghz
1gb DDR
256mb Geforce PCX 5750
Windows XP SP2
===============

Het probleem:
Telkens als ik mijn favo game speel krijgt ie steeds meer problemen, het gebeurt de ene dag niet, de andere dag vele malen, en ik wordt er nu gek van.

Tijdens het computeren/gamen gaat het geheel vastlopen. Eerst blijft de achtergrondmuziek wat hangen (herhaling van een paar miliseconde muziek). Het beeld staat dan al helemaal vast.
Na eventjes is het dan helemaal gebeurt, muziek kapt ermee, en ik krijg zo'n heerlijk en mooi gevormd blauw error scherm, waarbij onderaan nog wordt gemeld: "Fysieke geheugendump wordt gestart" maar hoe lang je ook wacht voor er nog wat gebeurd, hij hangt en er gebeurt niets meer.

Dan nog het ergste, als ik dan m'n PC uit zet en weer opstart dan is de kans erg groot dat ie dat niet doet (soms dus wel, bijna nooit). Na de snelle opstartschempjes met alle gegevens van de PC gaat ie weer hangen, daarbij geeft hij dan aan: "Schijfleesfout, ctrl alt del om opnieuw op te starten".
Maar daarna doet ie het gewoon weer.

Enigste oplossing die ik daar voor heb gevonden is de stroom er zo'n 2 minuten helemaal afhalen, maar dat elk (soms wel) half uur te doen is me ook niet wat waard.

Dingen die ik heb geprobeerd:
- updaten van drivers
(nieuwe pc is het dus dat zal het niet zijn)
- pc helemaal formateren (momenteel staat er eigenlijk alleen nog maar windows+SP2 (en alle drivers uiteraard) , office en World of Warcraft op)

Ik kan me niet voorstellen dat het aan WoW ligt, die speel ik al vanaf ie uitkomt, en dit probleem speelt zich nu pasl een week of 2.

Lang verhaal, ik hoop dat iemand suggesties heeft,
bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al naar je temperaturen gekeken? post eens een screenshot van MBM of Speedfan.
Het kan ook aan slechte sectoren op je harde schijf liggen. Een scandisk uitvoeren kan misschien uitkomst bieden. Als je toch bezig bent, kun je ook je geheugen testen met Memtest

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In zo'n blauw scherm staan bepaald errorcodes. Als je wat zoekwerk had gedaan voor hier je probleem te posten had je daarme vast al het een en ander kunnen vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Hang en Opstartproblemen FAQ al doorgenomen in PMG??? Anders even je temps en voltages checken...

En anders is je schijf gewoon brak. Hoe je daar achter kan komen staat in de FAQ van OM!!!

[ Voor 34% gewijzigd door AJ1815 op 20-04-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alvast dank voor de tips, dat checken van temperatuur enzo, waar doe ik dat mee??

(en help me met die afkortingen van de Tweakers fora, die ken ik allemaal niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat voor voeding heb je? Die speelt volgens mij een vrij grote rol hierin (aangezien 'ie niet meer direct wil opstarten enzo...)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:18:
alvast dank voor de tips, dat checken van temperatuur enzo, waar doe ik dat mee??

(en help me met die afkortingen van de Tweakers fora, die ken ik allemaal niet :P )
Dit kan in de bios en zijn programma's voor.

En wanneer een blauw scherm vaker opkomt probeer dan altijd de error goed te lezen. Dit geeft vaak genoeg informatie om het probleem zelf op te lossen. Mocht het leeswerk het probleem niet oplossen, kijk dan uit naar de error-code. Welke erg belangrijk zijn voor op bijvoorbeeld google.nl
Pagina: 1