echt kleine micro-atx kast

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke micro-atx kast.
Ik ben van plan er een via bordje in te gaan zetten, wat dan een file/download server wordt.

Nu heb ik al heel wat gezocht, maar in de meeste winkels wordt het niet veel kleiner dan dit
Op zich een best aardig kastje, en niet al te duur, maar de server hoeft eigenlijk helemaal geen cd-rom of floppy drive te hebben.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een nog kleiner kastje, waar dus alleen een voding in past, en verder niets. Iemand enig idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan moet je niet gaan zoeken op micro-ATX kasten denk ik, die dingen hebben sowieso een standaard maat, dus kleiner dan dit ga je ze niet krijgen.
Maar ga eens op zoek naar het mini-ITX formaat.
Daar kun je dan een via plank inzetten die nog een stuk kleiner zijn.

• AtlonXP1800
ik heb inmiddels na wat zoekwerk een aardig kastje kunnen vinden:

http://www.mini-itx.com/reviews/2688R/

wel ongeveer 3x de prijs van de q-tec kast, dus of dit em gaat worden ben ik nog niet helemaal uit.
Wel een stille voeding, dus dat is wel weer een voordeel.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoezo neem je geen barebone? Das toch goedkoper.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• AtlonXP1800
de meeste mini itx barebones zijn behoorlijk duur, of langzamer dan wat ik wil.

ik ben van plan er een "EPIA SP8000E (inc. 1.3 GHz CPU)" in te gaan zetten

ik heb al een aantal mooie kastjes kunnen vinden:

Aopen H-360 - 61 euro
Q-tec el-micro - 35 euro
cubit 2688r - 90 euro

De cubit is zeker de mooiste van deze 3, maar ook het duurste. Ik wil het pc-tje zo stil mogelijk maken, een voordeel van de cubit is dat deze een volledig passieve voeding heeft.
Een nadeel is dat je geen cd-rom slot hebt waar je een hd-silencer in kan bouwen. Hier had ik eerder niet aan gedacht, maar als ik dat wil doen heb ik dus wel een extra slot nodig.
Bij de q-tec kast zal dat wel kunnen, en heb je ook wat ruimte als ik een zallman op de proc wil zetten.

Bovendien is de kast groter, dus zal een stille voeding er ook wel in passen.
Ik denk dat ik dus voor de q-tec zal gaan.
Mocht die kast mij niet bevallen dan kan ik altijd nog voor de cubid gaan, voor 35 euro kan ik me wel een eventuele miskoop veroorloven :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou even kijken of je ergens een Sun Sparc Classic te pakken kunt krijgen. Als je een beetje kunt modden krijg je dan zoiets: Verwijderd in "Show je Server (deel 2)"
Wellicht kun je daar iets mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26
Toevallig ben ik ook op zoek naar een kleine kast, alleen dan in flexATX formaat. Ik zal dit topic in de gaten houden!

• AtlonXP1800
@the_eagle

dat zijn inderdaad leuke kastjes om zoiets mee te doen, maar ik ben nu toch meer op zoek naar een kant-en-klare kast. Zeker gezien de prijs van die q-tec zal je daar met modden niet snel onder komen.

@ricardo87

Ik weet niet of je ook een goedkope via pc wil bouwen zoals is, mocht je een echt kleine kast willen hebben dan zijn de lex barebones erg mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/light-monitor.jpg

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Heb je al bij myelecontrics, Picco of Stanet gekeken. Die hebben speciale
Mini-ITX kasten.

Met name die van Silverstone zijn erg mooi ( http://www.silverstonetek.com)

http://www.myelectronics.nl
http://www.picco.nl
http://www.stanet.nl

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik heb een kastje van travla besteld via picco.nl :)

Travla c-138 als ik me goew kan herrinneren.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:38
AtlonXP1800 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:45:
de meeste mini itx barebones zijn behoorlijk duur, of langzamer dan wat ik wil.

ik ben van plan er een "EPIA SP8000E (inc. 1.3 GHz CPU)" in te gaan zetten

ik heb al een aantal mooie kastjes kunnen vinden:

Aopen H-360 - 61 euro
Q-tec el-micro - 35 euro
cubit 2688r - 90 euro

De cubit is zeker de mooiste van deze 3, maar ook het duurste. Ik wil het pc-tje zo stil mogelijk maken, een voordeel van de cubit is dat deze een volledig passieve voeding heeft.
Een nadeel is dat je geen cd-rom slot hebt waar je een hd-silencer in kan bouwen. Hier had ik eerder niet aan gedacht, maar als ik dat wil doen heb ik dus wel een extra slot nodig.
Bij de q-tec kast zal dat wel kunnen, en heb je ook wat ruimte als ik een zallman op de proc wil zetten.

Bovendien is de kast groter, dus zal een stille voeding er ook wel in passen.
Ik denk dat ik dus voor de q-tec zal gaan.
Mocht die kast mij niet bevallen dan kan ik altijd nog voor de cubid gaan, voor 35 euro kan ik me wel een eventuele miskoop veroorloven :)
Dat is behoorlijke onzin, een VIA cpu is echt retentraag. Je kan hooguit een mini-itx P4 kopenn. Ik heb zelf een EPIA via V8000 gehad, maar ben der nooit tevreden mee geweest, nu heb ik een asus Pundit-R barebone. DIe zijn ook zeer klein (klienste Barebone die ik ken) en kan gewoon een P4 met fbs van 800Mhz in. Zeer snel dus, en met een beetje mod werk kan je 2HD's en 1 DVD-rom brander ding er in bouwen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ben ik het wel mee eens... Ik heb een 1Ghz C3 maar dat ding is niet vooruit te trappen in graphical mode. Maakt verder niet uit, hij draait alleen maar FC3 file and print server + ooit eens een website'ke. Bedenk wel eerst wat je er mee wilt.
Pagina: 1