OLE Object in Access??

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kom er net achter wat ik met OLE objecten kan doen, maar kan ik (als ik een grafiek erin maak) ook die grafiek oproepen in ASP, en wordt die dan weergegeven als een grafiek?
Plz hlp?

Alvast bedankt!!

• Blue-eagle
  • Niet online
Is t onduidelijk? Ehm, waarom komt hier niet bij hoeveel vieuws mijn post had? Dan kan ik zien of het gewoon te moeilijk is voor de t-ers... ;(

Verwijderd

Ik geloof dat je niet weet wat een OLE object is, dus ik kan het je waarschijnlijk niet begrijpelijk voor je maken, maar zal toch een poging doen.

Een OLE object is eigenlijk een applicatie die binnen een andere applicatie draait.

Als je een OLE object in een Access database opslaat is dat volgens mij niets anders dan een link naar een document en een applicatie die dat document kan bewerken. Zo kan je een Excel sheet en een referentie naar Excel opslaan in een OLE object veld.

Als je nu binnen een Access een formulier bouwt waarop je dat veld laat zien binnen een OLE container, zal Access het Excel sheet binnen Excel opstarten en tonen.

Ditzelfde effect is deels binnen Internet Explorer te simuleren door ActiveX elementen binnen een webpagina aan te roepen. Dat kan alleen als de OLE applicatie ook op de cleint geinstalleerd staat.

Dit AxtiveX element zal dan een Excel sheet moeten openen die toegankelijk is via een URL. Echter de eventuele wijzigingen in het sheet kunnen niet worden opgeslagen, tenzij de file writeable via een drive mapping benaderd is.

Daarbij komt dan ook nogeens dat je met een concurrency probleem zit als meerdere mensen tegelijk het document willen gaan wijzigen.
Dit werkt bovendien alleen op Windows en binnen IE. Er zijn bovendien nog een bak beperkingen die ik buiten beschouwing laat.

Kortom, enorm veel beperkingen, en dat om iets op te lossen wat waarschijnlijk veel beter op een andere manier kan.

Wat wil je precies? Als je alleen een grafiekje wilt maken, kan je waarschijnlijk beter een component gebruiken om gegevens uit een database in een grafiek om te zetten, dat op te slaan als een gifje en dat te tonen.

• Blue-eagle
  • Niet online
Het is nu duidelijk, bedankt!
Het was mij erom te doen of ik een grafiek kon maken met asp, die opslaan in de database, en later weer oproepen. Misschien dat ASP dan standaard een gifje produceert ofzo... wist ik veel :)

Maarja, als ik grafiekjes moet maken, doe ik het wel met een ander programma, screendump en bewerken met Photoshop etc...

Tnx!