PEG Link mode / PEG root Controll / PEG buffer length

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-07 07:15

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
PEG wat is deze nieuwe insteling op de PCIe mobo's

Achter PEG Linkmode komen was niet zo'n groot probleem. Geen wonder want toen ik het op Fastest zette kreeg ik ongeveer tussen de 15 en 20 FPS extra in counterstrike. Samen met overklocken heb ik nog geen problemen ondervonden misschien als hij er uit knalt, of je krijgt artefacts iets lager zetten
Met Peg Link mode Regel je zeg maar de bus snelheid, FSB, van je PCIe kaart.

PEG Root controll
wat is het wat doet het waar wil je hem het liefst op hebben staan.

PEG Buffer length
wat is het wat doet het waar wil je hem het liefst op hebben staan.

Verwijderd

Maakt inderdaad veel uit. Heb hem ook op fastest gezet,
3dMArk05: +200 punten (nu 5085)
Source test: 14 fsp erbij (nu 141,7)

dit is makkelijk tweaken..... :)

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Asus a8n SLi Premium dat ook peg link heeft. Het schijnt je geheugenbandbreedte van je videokaart te verbreden.

Als ik deze PEG link mode op fastest zet krijg ik helemaal geen beeld in windows, en bij fast verdwijnt het beeld net na het opstarten. Ik heb het dus maar weer uitgezet. De andere instellingen die je in het bios kunt wijzigen zijn zoals hierboven al staat PEG Root Control en PEG Buffer Length. Deze Bufferlengtth is echter niet uit te zetten. Iemand misschien die met dit moederbord goed werkende instellingen heeft?

Ohja mijn videokaart is een XFX 6600 GT

[ Voor 6% gewijzigd door Supersheep40 op 23-10-2005 11:43 ]

• Supersheep40
  • Niet online
Niemand ooit wat met deze instellingen gedaan?? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Supersheep40 op 25-10-2005 23:54 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik vond dit ook wel interessant om te weten.
Although ASUS now admits that PEG Link Mode is no more than a graphics card overclocking utility built into the BIOS, they are still very vague about what each setting does.
Maar volgens bijvoorbeeld deze review heeft de PEG linkmode nauwelijks invloed. Veel scores vallen binnen de foutmarge en maar paar kaarten (in deze test) profiteren ervan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 26-10-2005 11:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Supersheep40
  • Niet online
Ja bij mij was het zo, weet helaas niet meer de precieze instelling, maar ging m'n 3dmark03 van 9880 naar 6300, dus vandaar , na wat rommelen met deze instellingen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

gommaar schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:42:
Ja bij mij was het zo, weet helaas niet meer de precieze instelling, maar ging m'n 3dmark03 van 9880 naar 6300, dus vandaar , na wat rommelen met deze instellingen.
Zou je dit kunnen reproduceren en dan kijken wat de kloksnelheid is van de core en het geheugen? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1