[Mobo] Asrock K7VT4A Pro multiplier probleem

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
Ik heb dus bovenstaand moederbord met daarop een unlockte XP2200+ (en deze is goed unlocked want in een andere pc doetie het prima met alle MP's van 5,5 t/m 12,5). Het instellen van de MP en de FSB op dit mobo gaat dmv jumpers. Natuurlijk zit er een mooi lijstje in de manual met alle mogelijke jumperinstellingen.

Standaard loopt deze XP2200 op 13,5x133. Maar ik heb PC3200 ram en wil daarom mn CPU op 9x200 laten lopen, dan gaat t allemaal net wat soepeler. Dus ik zet de FSB op 200 (met jumpers dus) en opstarten...gaat allemaal goed, de CPU wordt herkend op 5,5x200=1100Mhz...

Maar nu ... !

Als ik de jumers van de multiplier op 9x zet en dan de computer aanzet, word dit gezien als 9,5x200, dus een lichte overklok. Dus ik dacht eerst, geen probleem maar het systeem wordt dan ontzettend instabiel. Dus ik jumpers controleren, ja die staan wel goed...dan maar eens anderen proberen...9,5x --> wordt 5,5x ?? :? hmm raar, en als ik nu een andere ga proberen? Ik ben er dus achtergekomen dat het hele lijstje niet klopt en er totaal geen regelmaat in zit:

ManualWerkelijk
5,5x9,5x
7x5,5x
8,5x6,5x
13,5x9,5x
24x6,5x
enz..enz...

Dit zijn er slechts een paar, het leek me nutteloos alles te proberen. Het viel me wel op dat 9,5x vaak voorkomt...Ook heb ik een XP2400+ erop geprobeerd, dit geeft dezelfde problemen...Is nu mijn mobo stuk? Of zie ik iets over het hoofd? Heeft een van jullie ervaringen met dit bord (en miss ook dit probleem...? ;) )

smile an everlasting smile

Verwijderd

Kan je het ook niet in de bios instellen: by jumper / manual?
op een asrock k7s8x r3 gaat het zo

• RooN
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:52:
Kan je het ook niet in de bios instellen: by jumper / manual?
nope, kan ik nergens instellen...

• RooN
helemaal niemand ideeën? :|
ik heb toch nog ff alle jumpersettings geprobeerd maar er zit totaal geen logica in....
het resultaat is hier te downloaden...

Verwijderd

Heb je alle jumpers verplaatst of maar één? Probeer anders eens een biosupdate.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar haal je die settings vandaan? Bij een oudere revisie van dat bord waren de FSB snelheden op het moederbord zelf verkeerd weergegeven, in de handleiding stonden ze echter wel goed. Geen idee of dit ook voor de multiplier van jouw bord geldt, maar je weet maar nooit ;)

• RooN
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:43:
Heb je alle jumpers verplaatst of maar één? Probeer anders eens een biosupdate.
Ik heb alle jumpers verplaatst, ben alle mogelijkheden uit de manual afgeweest...
Biosupdate heb ik ook al uitgevoerd, staat nu de nieuwste bios van de site van asrock op
Blorgg schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:53:
Waar haal je die settings vandaan? Bij een oudere revisie van dat bord waren de FSB snelheden op het moederbord zelf verkeerd weergegeven, in de handleiding stonden ze echter wel goed. Geen idee of dit ook voor de multiplier van jouw bord geldt, maar je weet maar nooit ;)
De settings op het MB komen overeen met die in de manual....dus dat maakt helaas niets uit :(
Ik zit al geruime tijd op antwoord van Asrock zelf te wachten maar dat schiet niet echt op...

Pagina: 1