Toon posts:

[XP] Pagina maken die altijd verwijst naar lokaal bestand*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk op een bedrijf dat computercursussen verzorgd. Maar nu wil ik iets gaan maken en dat lukt me niet echt goed. Ik gebruik een aantal programma's om webpagina's te downloaden om die vervolgens op de harde schijf te zetten zodat onze cursisten offline webpagina's kunnen bezoeken. Maar nu was mijn vraag of het mogelijk is om die mensen in het adresbalk bijvoorbeeld www.nu.nl te laten typen en dat ie dan automatisch doorlinkt naar c:/ en de site van de harde schijf afhaald? zodat het net echt lijkt dat ze op internet zitten.

Bij voorbaat dank?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts :?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Zet een proxy op ... Die haalt dus de pagina's binnen en dan haalt de IE ze weer van de proxy..
Wel ff instellen dat ie dus niet de hele tijd nieuwe pagina's binnen moet gaan halen anders heb je er nog niks aan he :)

Bij nu.nl gaat het zowiezo lastig want die heeft telkens wat nieuws he ;)

Of je moet een DNS server op gaan zetten en dan de url gaar redirecten naar een map maar das nogal ingewikkeld

***Edit..
Ja met je host file kan het ook :) maar dan moet je wel een webserver gaan draaien..

[ Voor 15% gewijzigd door RammY op 20-04-2005 16:11 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

als je geen inet connectie wil/kan geven, kan je beter een root dns server opzetten, die tevens een aantal (test) websites host.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan gebruik je een proxy of je past je interne dns of hostsfile aan. Dit kan je met een scriptje wel doen. hier is echter zo veel over te vinden dat ik het topic maar ga sluiten. Denk ook dat een dergelijke vraag meer met netwerken temaken heeft, dan met Windows. Daarom had het topic denk ik misschien beter gepast in Network Troubleshooting. Echter kom ik in je topicstart niet echt tegen wat je allemaal al hebt gerprobeerd. Dit is toch echt een vereiste hier op Gathering of Tweakers, zoals je ongetwijfeld in Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) al hebt gelezen. Let daar even op in de toekomst.

Ik zet het OS even vooraan in de titel. Dit is verplicht in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt kunnen lezen. Lees de stickies in de fora waar je post even goed door. Er staat veel belangrijke info in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt jongens/meisjes! dan ga ik eens even knutselen hier
Pagina: 1