"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Waarom zou je 512MB willen 
Maar goed, zeg dat je het nodig hebt, en je gebruikt GEEN win9x, dan kan het.
Het schijnt dat win9X (en zeker winME) NIET overweg kunnen met 512MB+, omdat bepaalde register ofzo vollopen ofzo...
Voor je mobo maakt het niets uit, want die ondersteunt officieel tot 2 GB
Maar goed, zeg dat je het nodig hebt, en je gebruikt GEEN win9x, dan kan het.
Het schijnt dat win9X (en zeker winME) NIET overweg kunnen met 512MB+, omdat bepaalde register ofzo vollopen ofzo...
Voor je mobo maakt het niets uit, want die ondersteunt officieel tot 2 GB
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Theoretisch ondersteunen mobo's al jaren die 256MB modules, maar er zijn altijd veel problemen mee geweest. Vandaar dus mijn vraag. Ik draai nu vooral Win98SE en Linux (soms Win2K), maar over een tijdje waarschijnlijk meer Win2K of Whistler en Linux. 512MB lijkt misschien overbodig, maar met bepaalde toepassingen loop je toch snel tegen de grenzen van 256MB aan. En de prijzen zijn laag, dus..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik kan je niets zeggen over de KT7 maar mijn AOpen bordje (KT133) loopt 100% stabiel met 3x 256MB PC133 modules op 2-2-2 Turbo
. Wat je van de Abit moet verwachten weet ik niet, ik hoop voor je dat die het ook goed doet (maar vraag het me af).
Ach, als AOpen het kan dan moet ABit het zeker kunnen
Thanks
LoL, alsof Abit bekend staat om zijn stabiliteitOp woensdag 10 januari 2001 16:02 schreef Exirion het volgende:
Ach, als AOpen het kan dan moet ABit het zeker kunnen
Verwijderd
512 MB heeft alleen nut als je Linux\win2000\NT draait
, Win9x/WinME maken maar maximaal gebruik van 256Mb.
Nee hoor, die kunnen ook gewoon gebruik maken van meer dan 256MB, alleen als je meer dan 512MB gaat gebruiken moet je oppassen. Als je diskcache te groot wordt kunnen er errors ontstaan (iets met memoryadressen die dan 'op' zijn oidOp woensdag 10 januari 2001 16:18 schreef Flokje het volgende:
512 MB heeft alleen nut als je Linux\win2000\NT draait, Win9x/WinME maken maar maximaal gebruik van 256Mb.
Pagina: 1