Momenteel ben ik bezig met een site voor een klant van mijn baas. Het volgende moet worden weergeven, een lap tekst met daarin een plaatje. De plaatjes en tekst moeten onafhankelijk van elkaar gepositoneerd worden, maar horen wel binnen dezelfde paragraaf. De alinea dient dus zo groot te worden als er inhoud is (ongeacht of dit alleen tekst of afbeeldingen zijn of een combinatie van beide). Absolute positionering is niet mogelijk aangezien er meer alinea's onder elkaar komen te staan. Een voorbeeld van wat de klant wil is o.a. te vinden op tweakers.net (zie de headlines van vandaag).
Illustratie van wat ik bedoel:
| tekst [afbeelding] |
| tekst |
| tekst |
of
| tekst [afbeelding] |
| [afbeelding] |
| [afbeelding] |
of
| tekst [afbeelding] |
Mijn html code:
Ik heb met css reeds het volgende geprobeerd:
Tot nu toe heb ik nog niets kunnen vinden, mijn vraag is dan ook kunnen jullie mij misschien helpen.
Illustratie van wat ik bedoel:
| tekst [afbeelding] |
| tekst |
| tekst |
of
| tekst [afbeelding] |
| [afbeelding] |
| [afbeelding] |
of
| tekst [afbeelding] |
Mijn html code:
code:
1
2
3
| <div id="tekst"> <p>[img]"plaatje.jpg"[/img]Ik ben tekst</p> </div> |
Ik heb met css reeds het volgende geprobeerd:
- img float
- relative positionering van het img element t.o.v. de tekst, maar dan komt de tekst aan de onderkant van het img element te staan
- text-indent in combinatie met relative positionering, vrije ruimte naast de afbeelding
- een dusdanige padding toegepast dat ik een open ruimte kreeg, om vervolgens het img element in die vrije ruimte te positioneren, een lege ruimte in de tekst ten grote van de afbeelding
- span met padding gebruikt voor de tekst
- table
- extra div voor bijv. het img element gebruiken
- Javascript (geen ervaring mee)
Tot nu toe heb ik nog niets kunnen vinden, mijn vraag is dan ook kunnen jullie mij misschien helpen.
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt