Toon posts:

adobe premiere pro en MPEG2 AVI(divx)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zal even uitleggen welk probleem ik ondervind.

In het verleden stuurde een vriende van mij MPEG1 (resolutie +- 320*240)
files op ,daar maakte ik dan een wekelijks filmpje van welke ik dan op het net zette(in WMV format).
Op het laaste van het jaar heb ik dan van al die WMV files een DVD samengesteld.

De kwaliteit was nog net doenbaar ,daardoor hebben we nu wat liggen experimenteren met andere formaten enzo.

Nu is het zo dat mijne maat CAPTURED naar DV I met studio 9 en dan de film herwerkt naar AVI (640*480 DIVX.)

Dat lukt allemaal aardig , kwaliteit is goed .

Maar als ik die AVI(divx) importeer bij ADOBE PREMIERE PRO krijg ik geen foutmelding doch als ik de film op de tijdlijn zet krijg ik ROMMEL te zien.Dus heb ik de AVI(divx) omgezet met WIN2AVI naar een MPEG2 bestand (640*480).

Als ik nu die mpeg2 importeer geen probleem , op tijdlijn gooien geen probleem .Maar als ik dan bv een stukje in slow-motion zet (tijd uitrrekken) en ik exporteer dan mijne tijdlijn dan krijg ik geen slow-motion maar versprongen FRAMES te zien. A B C D E F G normale film wa krijg ik te zien A A C C F F dus er klopt iets niet als ik in premiere pro een slow-motion doe met een MPEG2 bestand.

Wat heb ik nu gedaan , in studio 9 die AVI(divx) terug geimporteerd en geexporteerd naarAVI( DV I) format.

als ik dan die AVI(DVI) binnenpak bij premiere en een slowmotion doe is het probleem blijkbaar verdwenen.
echter het renderen van de film duurt nu heel lang.

Dus ff mn vragen bundelen.

Welk formaat verwerkt het makkelijkst door ADOBE PREMIERE PRO ?
Iemand dezelfde problemen gehad met MPEG2 en (A.P.P.)?
Iemand ander suggesties kwestie bestandformaten?
Is er een divx of xvid plugin voor A.P.P ?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 13:29
DV-avi verwerkt het programma goed. Dit is een formaat waarbij elk frame (beeldje, bij tv bestaande uit 2 fields) apart gecodeerd en opgeslagen wordt. Dit werkt makkelijker dan het veel complexer gecodeerde DivX, XviD en mpeg-2 (afgezien van I-frame only mpeg-2) bijvoorbeeld.

Van een DivX en/of XviD plug-in voor Premiere heb ik nog nooit iets gehoord, wel is er een mpeg-2 plug-in (MPEG-PRO van MainConcept) voor Premiere Pro, waardoor je dan dus 'native' op mpeg-2 kunt editen. Misschien is dit een oplossing voor de problemen die je nu met mpeg-2 ondervindt.

Wellicht ten overvloede: editen op video bestands-formaten die net als DV-avi werken werkt dus goed, anders is er een plug-in nodig, die de complexe de- en en-codering soepel en slim ("smart-rendering") voor z'n rekening neemt.