Toon posts:

Internet Explorer, Image binnen Iframe autoresizen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een pagina met Iframes (even terzijde of dit handig is of niet, ik wil ze gebruiken).
Nu werkt dit prima met uitzondering van het volgende:

Internet explorer heeft een mooie autoresize functie als het om afbeeldingen gaat. Té grote afbeeldingen voor je browser venster worden netjes op maat gemaakt.

Binnen het iframe worden plaatjes met Firefox nog steeds prima op maat gemaakt, echter, met Internet Explorer wordt de ware grootte van de afbeelding getoond, terwijl ik wil dat hij indien nodig, de afbeelding op maat maakt. Valt dit op te lossen? Ik wil dit niet handmatig doen.

Ik heb geen standaard pagina die in mijn iframe laadt, maar dit is elke keer een andere afhankelijk van de link die met aanklikt.

Voorbeeld code van een pagina die via thumbnails afbeeldingen opent in een iframe:

<base target="Main">

code van de iframe
<iframe id=MainFrame name="Main" width="100%" height="100%" scrolling="auto"></iframe>

Het openen in de iframe gaat dus prima, alleen de afbeelding hierbinnen moet in Internet Explorer mooi op maat gemaakt worden.

Ik twijfelde tussen webdesign & graphics en deze thread, omdat er wellicht een beetje code voor nodig is!?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 14:38 . Reden: twijfel... ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als je dit in de hand wilt houden, dan zul je zo'n resize script zelf moeten maken (of van het inet afhalen). Er zijn zat van die javascript dingen te vinden, die automatisch alle images op een pagina afgaan en resizen.

Dit is hoe dan ook een clientside iets, en hoort dus bij de buren thuis.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:34:
Ik twijfelde tussen webdesign & graphics en deze thread, omdat er wellicht een beetje code voor nodig is!?
Ja, Javascript code, en die hoort dus inderdaad in Webdesign & Graphics. * NMe schopt dit topic over de schutting. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je moet een html pagina in je iframe openen met daarin de image. Dan kun je hem in die html resizen. Je kunt de autoresize functies van een browser niet met js aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:34:
Je moet een html pagina in je iframe openen met daarin de image. Dan kun je hem in die html resizen. Je kunt de autoresize functies van een browser niet met js aanspreken.
Maar dit doe ik dus op het moment. Ik open andere html pagina's in die Iframe, maar de afbeeldingen daarop laat internet explorer met de originele grootte zien.

De afbeeldingen resizen netjes wel wanneer ik ze los open, dus niet binnen het Iframe.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

wat snap je niet aan:
André schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:34:
Je kunt de autoresize functies van een browser niet met js aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heerlijk sympathiek boppert, bedankt voor je eerdere feedback, dat stel ik op prijs maar een beetje geduld kan geen kwaad. Ik ben nieuw op dit gebied dus verwacht niet iemand dan alles meteen doorheeft.

Ik raak juist in de war omdat er boven staat dat er talloze javascripts zijn die een html pagina afgaan en verderop dat ik de autoresize functies van een browser niet met js aanspreken kan...

Moet ik het nu handmatig doen of met een script? Het gaat erom dat het erg veel pagina's zijn en dus is het veel werk om het voor elke pagina afzonderlijk aan te passen. Maar als het niet anders kan houdt het natuurlijk op..

Bedankt in ieder geval voor de feedback.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:07:
Ik raak juist in de war omdat er boven staat dat er talloze javascripts zijn die een html pagina afgaan en verderop dat ik de autoresize functies van een browser niet met js aanspreken kan...
Je kunt afaik de resize functie van de browser ook niet aanspreken, Je kunt wel via het DOM de height / width properties van je afbeelding aanpassen. Of uiteraard met JS CSS

zoek maar eens op .setAttribute() / .getAttribute()

Daarnaast heeft de tweakers js GoT een script geschreven wat alle plaatjes die in threads voorkomen aanpast, dus je zou ook eens in de source van GoT kunnen kijken ;)
Moet ik het nu handmatig doen of met een script? Het gaat erom dat het erg veel pagina's zijn en dus is het veel werk om het voor elke pagina afzonderlijk aan te passen. Maar als het niet anders kan houdt het natuurlijk op..
Je kunt het uiteraard altijd handmatig doen, maar gelet op de snelheid kun je misschien beter voor een script gaan...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1