Tweakers,
Even een paar vraagjes en misschien wel een discussie.
Ik ben al sinds jaar en dag een ATI fan.. en wil ook liever NIET overstappen op Nvidia.. echter heb ik ook graag het snelste van de markt.
Mijn eisen;
- wil AMD 64 proc.. socket 939
- wil ATI
- wil ATI op PCI-e
ATI
- ATI komt met multirendering, maar wanneer.. Q3?
- werken ATI kaarten goed genoeg met Nforce chipsets?
- Zijn er al moederboarden met ATI chipsets.. die eventueel ook multirendering ondersteunen?
Nvidia
- Nvidia heeft al SLI werkend
- Nvidia werkt natuurlijk goed met Nforce chipset
Snelste kaart? Beste beeldkwaliteit
Ik geloof dat de ATI X850 XT PE momenteel het snelst is en ook de beste beeldkwaliteit heeft.
Natuurlijk is Nvidia met 6800 ultra op SLI uber.. maar dat wil ik niet.
Drivers
Ik geloof dat de drivers van ATI vandaag de dag ook goed zijn.
Moederboard
Eigelijk heb ik het idee dat als ik socket939 en ATI wil dat er momenteel geen moederboard is met een ideaal chipset en ondersteuning voor multirendering (omdat multirendering er nogniet is).
Dus als ik nu een AMD proc koop en een ATI x850 op PCI-e dan moet ik nu een tijdelijk moederboard kopen en over een paar maanden een nieuwe moederboard met ATI chipset en nog een ATI kaart om multirendering van ATI te kunnen hebben.
Of hebben jullie nog andere opties? Wat zouden jullie doen?
Even een paar vraagjes en misschien wel een discussie.
Ik ben al sinds jaar en dag een ATI fan.. en wil ook liever NIET overstappen op Nvidia.. echter heb ik ook graag het snelste van de markt.
Mijn eisen;
- wil AMD 64 proc.. socket 939
- wil ATI
- wil ATI op PCI-e
ATI
- ATI komt met multirendering, maar wanneer.. Q3?
- werken ATI kaarten goed genoeg met Nforce chipsets?
- Zijn er al moederboarden met ATI chipsets.. die eventueel ook multirendering ondersteunen?
Nvidia
- Nvidia heeft al SLI werkend
- Nvidia werkt natuurlijk goed met Nforce chipset
Snelste kaart? Beste beeldkwaliteit
Ik geloof dat de ATI X850 XT PE momenteel het snelst is en ook de beste beeldkwaliteit heeft.
Natuurlijk is Nvidia met 6800 ultra op SLI uber.. maar dat wil ik niet.
Drivers
Ik geloof dat de drivers van ATI vandaag de dag ook goed zijn.
Moederboard
Eigelijk heb ik het idee dat als ik socket939 en ATI wil dat er momenteel geen moederboard is met een ideaal chipset en ondersteuning voor multirendering (omdat multirendering er nogniet is).
Dus als ik nu een AMD proc koop en een ATI x850 op PCI-e dan moet ik nu een tijdelijk moederboard kopen en over een paar maanden een nieuwe moederboard met ATI chipset en nog een ATI kaart om multirendering van ATI te kunnen hebben.
Of hebben jullie nog andere opties? Wat zouden jullie doen?