Momenteel beste optie? ATI of Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Tweakers,

Even een paar vraagjes en misschien wel een discussie.
Ik ben al sinds jaar en dag een ATI fan.. en wil ook liever NIET overstappen op Nvidia.. echter heb ik ook graag het snelste van de markt.
Mijn eisen;
- wil AMD 64 proc.. socket 939
- wil ATI
- wil ATI op PCI-e

ATI
- ATI komt met multirendering, maar wanneer.. Q3?
- werken ATI kaarten goed genoeg met Nforce chipsets?
- Zijn er al moederboarden met ATI chipsets.. die eventueel ook multirendering ondersteunen?

Nvidia
- Nvidia heeft al SLI werkend
- Nvidia werkt natuurlijk goed met Nforce chipset

Snelste kaart? Beste beeldkwaliteit
Ik geloof dat de ATI X850 XT PE momenteel het snelst is en ook de beste beeldkwaliteit heeft.
Natuurlijk is Nvidia met 6800 ultra op SLI uber.. maar dat wil ik niet.

Drivers
Ik geloof dat de drivers van ATI vandaag de dag ook goed zijn.

Moederboard
Eigelijk heb ik het idee dat als ik socket939 en ATI wil dat er momenteel geen moederboard is met een ideaal chipset en ondersteuning voor multirendering (omdat multirendering er nogniet is).
Dus als ik nu een AMD proc koop en een ATI x850 op PCI-e dan moet ik nu een tijdelijk moederboard kopen en over een paar maanden een nieuwe moederboard met ATI chipset en nog een ATI kaart om multirendering van ATI te kunnen hebben.

Of hebben jullie nog andere opties? Wat zouden jullie doen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als jij Ati wilt ( begrijpelijk ) dan moet je gewoon bij Ati blijven!

Tuurlijk kun je met SLI en nvidia sneller zijn... maar je bent gelijkt muchos duurder uit! Een leuke X850XT-PE bijvoorbeeld is een kaart die waarschijnlijk wel een jaar of 2 kan overleven in je pc.

Zelf ben ik ook bezig zo'n systeem te configureren. En heb mijn oog op een Nforce4 bordje laten vallen en een X850XT PE ;-)
Normaal zou ik nooit een 500 euro investeren in een videokaart maar... met een X850XT PE wil ik dat wel aan.

En beeldkwaliteit...tja... umm... blijf bij Ati! Dan weet je wat je krijgt! Wil niet zeggen dat nvidia lelijk is maar..als ati gebruiker raak je gewend aan de Ati "touch"

There is no place like ::1

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Nouw, je zegt het zelf al he...
wil ATI
wil ATI op PCI-e
Ik geloof dat de ATI X850 XT PE momenteel bla bla bla
Natuurlijk is Nvidia met 6800 ultra op SLI uber.. maar dat wil ik niet
idee dat als ik socket939 en ATI wil dat er momenteel
Nog meer?

Dus, volg je eigen gevoel, als je zo op die ATi kaart gefixeerd bent... het enige wat ik kan zeggen is dat ATi en nVidia beiden goede kaartjes maken, maar dat nVidia het voordeel heeft in Linux games. Drivers van nVidia zijn namelijk een stuk meer volwassen op OpenGL gebied. Voor de rest, pak gewoon een X850XTPE ofzo, en wees er blij mee :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48

Bever!

3

neem als mobo een dfi nf4 ultra-d zitten 2 pci-express 8x slots op. en naw werkt ati's mvp oplossing op driver level, en kan het dus op elk mobo met 2 8x slots.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Predje, als ik jou was, zou ik m'n keuze niet af laten hangen van ATi of nVidia, op merk een videokaart (of kaarten) kiezen is niet handig: bekijk het per type. Lees reviews, stel je budget vast en maak je keuze.

Verder gaat deze dicht om het niet een ATi vs nVidia-topic te laten worden ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.