Tweede monitor geeft gele kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik heb laatst een tweede 15 inch IBM monitor gekregen, deze wou ik naast mijn 17inch philips 107e hangen, Allebei CRT monitoren

Ik heb op mijn asus radeon 9600xt zo'n dvi-vga verloopding zitten, waar de IBM op aangesloten zit.
Maar nu krijgen op deze monitor geel beeld door de kleurinstellingen komt dit, want als ik deze omwissel werkt het wel.
Mijn vraag is hoe kan ik softwarematig die kleurwarmte instellen, dat is dus die instelling van 6500k / 9300k.

[ Voor 19% gewijzigd door Fuske op 20-04-2005 18:04 ]

• Fuske
*schop*

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Topics schoppen binnen 24h is nou niet bepaald netjes :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18
Ten eerste is het een vreemd probleem, tenzij je in het verleden instellingen hebt veranderd?

Wat je zou kunnen doen is nieuwe drivers installeren. Kijken of het dan over is, zoniet dan heb je een hardwareprobleem. De omega drivers vind ik veruit het beste. Volgens mij kun je dan nog wel bij "beeldscherminstellingen"/"display options" de kleuren per monitor aanpassen, door eerst de juiste te selecteren.

• Fuske
Pollewob schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:06:
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Topics schoppen binnen 24h is nou niet bepaald netjes :)
sorry :X

• Fuske
Initial G schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:11:
Ten eerste is het een vreemd probleem, tenzij je in het verleden instellingen hebt veranderd?

Wat je zou kunnen doen is nieuwe drivers installeren. Kijken of het dan over is, zoniet dan heb je een hardwareprobleem. De omega drivers vind ik veruit het beste. Volgens mij kun je dan nog wel bij "beeldscherminstellingen"/"display options" de kleuren per monitor aanpassen, door eerst de juiste te selecteren.
Ik kan me nog herinneren dat ik vorig jaar ook ditzelfde heb gedaan maar toen ook geel beeld kreeg dus hetzelfde probleem als nu. En voor zover ik weet heb ik nooit wat veranderd.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:53

Aapje

Opel-beun
Kabel/Stekker nog wel goed? :) En zit ie erwel goed in?

• Fuske
Alles is goed, en de omega drivers schoot ik niks mee op.

Als ik nou de 2 monitoren omwissel werkt de IBM wel. Maar de philips niet 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Fuske op 20-04-2005 18:32 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Weet je zeker dat je DVI-verloopstukje, of zelfs de DVI-poort zelf niet brak is, waardoor je blauw niet meer doorgegeven word? (RGB (RedGreenBlue) min Blauw is geel)

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 20-04-2005 18:56 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Misschien zit er een draadbreukje in de kabel of een pinnetje los in de connector.
Als bijvoorbeeld de blauw-component uitvalt, dan zal wit er uit zien als geel en blauw ziet er uit als zwart. Dit zou je kunnen testen met zo'n monitor test programmaatje, zoals bijvoorbeeld van iiyama.

• Fuske
Nou, mijn wit ziet eruit als lichtgeel, blauw als donkerblauw(grauw) tevens rood is donker en grauw.

Het heeft zeker niet met de monitor of kabel te maken.

Misschien zou eens iemand anders met een asus radeon 9600xt moeten proberen.

Maar nu heb ik eens gekeken, heb bij mijn 1ste monitor eens de blauwe kleur uitgezet en wat denk je, exact hetzelfde beeld, dus idd gelijk dat de blauwe kleur weg is! Zal morgen eens een ander DVI-verloopstukje gaan proberen te regelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Fuske op 20-04-2005 23:32 ]

Pagina: 1