Toon posts:

[WinXP] Map wil niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb onlangs een map verplaatst van een schijf naar een andere schijf, daarna heb ik de computer opnieuw opgestart. Sindsdien krijg ik steeds een foutmelding als ik de map probeer te openen, nl. "ongeldige directory". De naam wijzigen wil ook niet en via dos in de map bladeren doet ie ook al niet. Als ik eigenschappen van deze map bekijk, dan wordt er aan gegeven dat de map 0 bytes groot is. Als ik naar gebruikte ruimte op de schijf kijk, dan wordt de hoeveelheid wel juist weergegeven. Het probleem is dat er in deze map wel bestanden staan die ik wil houden :'(

Heeft iemand een oplossing zodat ik alsnog de files in deze map kan gebruiken?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

en wat als jm benaderd via de CMD prompt?

Deze advertentieplaats is te huur!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:15:
en via dos in de map bladeren doet ie ook al niet.
dus.

chkdisk er al eens tegenaan gegooid? (niet te hard uiteraard, anders breken je platters wellicht :+ )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:45:
[...]

dus.

chkdisk er al eens tegenaan gegooid? (niet te hard uiteraard, anders breken je platters wellicht :+ )
Zal ik straks eens proberen :) Had ik nog niet eens geprobeerd |:(

Bedankt iig, hopelijk werkt het _/-\o_

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Eventueel kun je een tooltje als FileRecovery ertegen aan gooien (hard mag, het is hier toch zachte waren).

Dat programma heeft mij al meerdere malen grote diensten bewezen: geformatteerde partities, corrupte instellingen voor machtigingen op NTFS (hij kon gewoon aan alle bestanden!), ...
Wel opletten dat je de gereconstrueerde data het best naar een andere partitie/schijf schrijft dan de partities waarop de gegevens staan/stonden. Ik zou het zowel loslaten op de originele locatie als op de nieuwe locatie als ze op een andere partitie/schijf staan, op eenzelfde partitie zal hij ze zowel vinden, gok ik.

Natuurlijk is dit niet de meest to-the-point aanpak van het probleem (chkdsk daarentegen wel), maar hiermee heb je een grote kans om je gegevens terug te halen, terwijl het herstellen van partities natuurlijk steeds wat risico's in kunnen houden voor je gegevens (al zijn die ook zeer beperkt, hoor :) )

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt mensen!! Ik heb eerst schijfcontrole met foutenherstel geprobeerd, maar dat hielp niet. Hierna heb ik filerecovery geinstalleerd en gedraaid, en ik heb mijn bestanden terug :D
Pagina: 1