Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
Ik zou in je functie in ieder geval ByRef cb as combobox gebruiken, wellicht werkt dit beter. Wat werkt er in je code eigenlijk niet? Foutmeldingen, resultaat, etc...
[ Voor 43% gewijzigd door Sikkek op 20-04-2005 14:24 ]
had ik al naar gekeken
uit de help:
uit de help:
ook zag ik het onderstaande staan:Het argument argumenten bevat de volgende syntaxis en onderdelen:
[Optional] [ByVal | ByRef] [ParamArray] varnaam[( )] [As type] [=standaardwaarde]
ByRef Optioneel. Geeft aan dat het argument via een verwijzing wordt doorgegeven. De standaardinstelling in Visual Basic is ByRef.
daarom weet ik dus ook niet of hetgene wat ik wil ook echt kantype Optioneel. Het gegevenstype van het argument dat wordt doorgegeven aan de procedure. De volgende typen zijn geldig: Byte, Boolean, Integer, Long, Currency, Single, Double, Decimal (momenteel niet ondersteund), Date, String (uitsluitend met variabele lengte), Object, Variant of een specifiek objecttype. Als de parameter niet Optional is, mag ook een door de gebruiker gedefinieerd type worden opgegeven.
Net in word een formuliertje gemaakt met 2 comboboxen en een knop, en de volgende code:
Option Explicit
Private Sub Vullen(cb As ComboBox)
cb.AddItem ("Test 123")
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
Vullen Me.ComboBox1
Vullen Me.ComboBox2
End Sub
Werkt als een trein. Wat gaat er bij jou nu precies mis? Krijg je een foutmelding, of komt er niets in de combobox? Meer info, of we kunnen je niet helpen...
Option Explicit
Private Sub Vullen(cb As ComboBox)
cb.AddItem ("Test 123")
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
Vullen Me.ComboBox1
Vullen Me.ComboBox2
End Sub
Werkt als een trein. Wat gaat er bij jou nu precies mis? Krijg je een foutmelding, of komt er niets in de combobox? Meer info, of we kunnen je niet helpen...
ByRef is inderdaad standaard.
Een combobox is een specifiek objecttype, dus dat mag ook geen probleem geven.
Heb je meer info over wát er nu eigenlijk niet lukt? wat voor meldingen krijg je?
Een combobox is een specifiek objecttype, dus dat mag ook geen probleem geven.
Heb je meer info over wát er nu eigenlijk niet lukt? wat voor meldingen krijg je?
damn ik ben echt dom ...
vullen(combobox) wertk niet
vullen combobox werk wel
deze mag dicht
tnx
vullen combobox werk wel
deze mag dicht
tnx
Weird, als het met deze letterlijke code werkt... cb en ComboBox... kijk maar goed.[b][message=23226447,noline]Sjakskus schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:06code:
1 2 3Sub Vullen( cb as combobox) ComboBox.AddItem "test:" end sub
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
de haakjes-syntax heeft tot gevolg dat wat zich ertussen bevindt byvalue doorgestuurd wordt, wat in conflict is met de byref. maar in dit geval gaat het om een pointer naar een object, wat dus geen verschil zou mogen maken. de code van Sikkek is in ieder geval correct.Sjakskus schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:02:
damn ik ben echt dom ...
vullen combobox werk wel
deze mag dicht
tnx
Pagina: 1