Goed alternatief voor WAG54G annex-B (ISDN) mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Al een tijd lang heb ik hier een ISDN-1 lijn (overstap van ISDN-2) met ADSL van XS4All met daarop een WAG54G Annex-B van Linksys.
Vooral de problemen met het wireless gedeelte (DHCP) en het wegvallen van de connectie beginnen me nu behoorlijk te irriteren.

Ik had gehoopt dat Linksys zou komen met een firmware update om de problemen met de WAG54G
Annex-B op te lossen of met een versie 2 voor ISDN gebruikers. Maar dat hebben ze (tot op heden) alleen gedaan voor de WAG54G Annex-A (POTS).

Overstappen op een analoge ADSL lijn is geen optie want dat gaat veel te veel problemen opleveren.
Mijn voorkeur gaat uit naar een alles in één apparaat, dus modem, router en access point, want het instellen van een Speedtouch samen met een router of accesspoint vind ik niet handig. Ook loop je dan weer tegen andere problemen aan zoals met NAT, portforwarding enz.

Daarom mijn vraag: Is er een gelijkwaardig alternatief beschikbaar als vervanging voor de WAG54G voor connectie op een ISDN lijn?

Verwijderd

Wat voor problemen met nat en port forwarden ? Gewoon ff je hoofd erbij houden ;)

Verwijderd

Er is wel een ISDN versie van de WAG54G v2 hoor, ik heb vorige week mijn oude linksys WAG54G opgestuurd de Annex B versie dus (ISDN) en heb gister de nieuwe V2 gekregen. Tot nu toe geen last meer van disconnects

• accel
Dat er van de ISDN versie ook een hardware versie 2 bestond wist ik nog niet.

Net toch maar een mail naar de support afdeling van Linksys Nederland gestuurd met de vraag wat eraan gedaan kan gaan worden. Omdat ik wel begrepen heb (van andere topics hier op GOT) dat de eerste versie niet met een simpele fw upgrade gefixed kan worden, maar waarschijnlijk vanaf het begin
niet echt lekker is geweest. Als Linksys nou een beetje coulant is ....... ect.
Ik houd jullie op de hoogte van de reaktie van Linksys.

Verwijderd

Is er voor deze apparaten geen alternatieve firmware beschikbaar? Bv. www.openwrt.org?

• accel
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:56:
Is er voor deze apparaten geen alternatieve firmware beschikbaar? Bv. www.openwrt.org?
Voorzover ik weet zijn die alternatieve firmwares er alleen voor de WRT54G router en (nog) niet voor de WAG54G.
Die alternatieven zijn wel erg goed B.T.W. zie ook eens: http://forum.bsr-clan.de/viewforum.php?f=12

Jammer dat er zo'n initiatief nog niet is voor de WAG54G :'( Maar als het al wel bestaat hoor ik het natuurlijk graag :9~

Verwijderd

Praktisch al die routertjes gebruiken identieke hardware en bijna identieke software. Linksys heeft één mips platform, waarop al hun andere routers (WRT54G/WAP54G) gebaseerd zijn.

Voor zover ik kan zien is de WAG54G gewoon een WAP54G met ingebouwd ADSL modem. Het zou me dus niets verbazen als de openwrt firmware (of bv. Oleg's firmware) gewoon werken op deze apparaten.

Het is iig. de moeite om het eens te vragen aan de makers zelf. Oleg reageert vrij rap (www.chupa.nl).

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Wat denk je van een Draytek Vigor 2600W

Wireless modem / router
En onzettend makkelijk in te stellen !
Pagina: 1