Een vreemd probleem, voor mij althans. De XML-parser geeft sinds kort een foutmelding bij het lezen van een XML-bestand. Ik wil nu, in een poging de oorzaak te achterhalen, de inhoud van het bestand weergeven op het scherm.
Het vreemde is nu dat het te openen bestand wel geopend kan worden maar deze blijkbaar geen inhoud heeft. Probeer ik het zelfde bestand via een teksteditor te openen dan zie ik enkele KB's aan informatie staan.
Iemand een idee waarom PHP dit bestand niet kan inlezen? Permissies e.d. staan goed.
Het vreemde is nu dat het te openen bestand wel geopend kan worden maar deze blijkbaar geen inhoud heeft. Probeer ik het zelfde bestand via een teksteditor te openen dan zie ik enkele KB's aan informatie staan.
Iemand een idee waarom PHP dit bestand niet kan inlezen? Permissies e.d. staan goed.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| // File uitlezen if ($xmlhandle = fopen ($xmlfilename, "rb")) { $xmlcontents = fread ($xmlhandle, filesize ($xmlfilename)); fclose ($xmlhandle); echo "<HR>$xmlcontents</HR>"; } else { echo "Kan bestand niet openen"; } |