[win XP] Router geeft computer geen ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Na mijn vraag op FOK! & helpmij.nl gesteld te hebben en geen antwoord te hebben gekregen zoek ik mijn heil maar op GoT. Helaas kan ik met google ook geen oplossing vinden op mijn probleem.

Onlangs heb ik Windows XP (met SP 2) geinstalleerd (schone installatie!). Hiervoor gebruikte ik windows 2000. Ik heb ook een draadloos netwerk liggen, met een E-tech Wireless Router (model WLRT03). Aan mijn laptop "hangt" een Wireless 11Mbps USB adapter van E-tech (model WLUS03).

Zodra windows verbinding met het draadloze netwerk "krijgt" krijg ik de volgende melding:
Draadloze netwerkverbinding
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.
Als ik dan op het bericht klik, krijg ik deze melding:
Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is
opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
Als laatste probeer ik de optie "herstellen" ook nog, maar dan krijg ik deze melding:
Draadloze netwerkverbinding herstellen
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-adres vernieuwen

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.
Dit werkt dus ook niet. Als ik de router uit en weer aan doe heb ik soms wel een goed IP-adres (en kan dus ook internetten). Het maakt niet uit of ik de WEP-encryptie aan of uit heb staan. Dit zelfde geldt voor de MAC-filtering, de firewall en virusscanner. Het update-en van de drivers en firmware heeft geen effect gehad. Ook het resetten van de router heeft geen nut gehad. Het handmatig invoeren van het IP-adres e.d. werkt ook niet.

Ik kan ook niet vanaf mijn laptop bij de router komen. Het IP-adres van de router is 192.168.1.1 en de router zou de laptop een IP-adres als volgt moeten toekennen: 192.168.1.10x. Het IP-adres dat "windows" toewijst is 169.254.241.246.

Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de router doet alles het wel goed. Ik heb een abo bij @home (denk niet dat het daar aan ligt, maar goed)

[ Voor 17% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 13:25 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55
Ik was gisteren bij een vriend van mij met precies hetzelfde probleem. Resetten van het modem heeft het opgelost (dus niet alleen uit en weer aan).

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Kan het dan misschien zijn dat de windows zero configuration en de config tool van de e-tech (als deze dat heeft) elkaar bijten ? Deze combo werkt namelijk ook niet bij dat sweex prut.

:)

• DarkFly
  • Niet online
Reset van de router werkt niet. Ook het resetten van de modem werkt niet.

Zodra ik de stekker van de router er +/- 2 seconden uithaal wordt er opeens wel verbinding gemaakt...

[ Voor 42% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 13:43 ]

• DarkFly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:27:
Kan het dan misschien zijn dat de windows zero configuration en de config tool van de e-tech (als deze dat heeft) elkaar bijten ? Deze combo werkt namelijk ook niet bij dat sweex prut.

:)
Heb geen config tool van e-tech.

Verwijderd

En windows zero configuration staat ook niet toevallig op disabled ?

• DarkFly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:43:
En windows zero configuration staat ook niet toevallig op disabled ?
Hoe kan ik die bekijken?

Verwijderd

En je geeft ook het goede SSID en evt. kanaalnummer op ? (ook als default ?)

Verwijderd

Ga naar start->uitvoeren/run en type in services.msc Druk op Ok en de services komen naar voren. Kijk dan ergens bij Windows Zero Configuration.. Wat natuurlijk ook nog kan is dat de SP2 firewall e.e.a. zit te verzieken..

• DarkFly
  • Niet online
Windows zero configuration is gestart (dus niet disabled). Als ik de firewall uitschakel gaat het nog niet beter. En geef volgens mij ook het goede SSID en kanaalnummer op (hoe kan ik die controleren?).

Nogmaals: als ik de router circa 2 sec. uitzet, dan doet het draadloze netwerk het opeens wel goed. :?

[ Voor 51% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 13:52 ]

Verwijderd

Zie je niet iets van een computertje met een antennetje met blauw/gele straalringetje in je systemtray ?
Als je daar op dubbel klikt, dan zou je e.e.a. moeten kunnen zien/instellen/configureren. Staat in de router misschien MAC filtering nog aan of heb je een verkeer mac-adres ingetyped ? een 0 (nul) wil wel eens gezien worden als een o (oscar)....

:9

Verwijderd

Als jij je router 2 seconden uitzet en je WiFi doet het dan in een keer wel, dan haalt hij de lease ergens anders vandaan. Zodra jij de router weer aanzet dan is de verbinding weer weg. Klinkt als dat er iemand anders in de buurt eenzelfde kanaal en/of ssid gebruikt... Zet de router eens op een ander kanaalnummer en ssid.

• DarkFly
  • Niet online
Nope, alle instelling staan goed. MAC-adres is goed ingesteld. De standaardwaarden zijn ook goed ingesteld.

• DarkFly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:59:
Als jij je router 2 seconden uitzet en je WiFi doet het dan in een keer wel, dan haalt hij de lease ergens anders vandaan. Zodra jij de router weer aanzet dan is de verbinding weer weg. Klinkt als dat er iemand anders in de buurt eenzelfde kanaal en/of ssid gebruikt... Zet de router eens op een ander kanaalnummer en ssid.
Denk dat je het verkeerd begrijpt. Als ik geprobeerd heb verbinding te maken en het lukt niet, zet ik m'n router +/- 2 sec. uit. Zodra ik de router weer aanzet krijg ik verbinding met m'n eigen router. Het is dus niet dat iemand anders in de buurt hetzelfde kanaal/ssid gebruikt.

Verwijderd

ok....

Dan blijft er een ding over.... De windows installatie... Ook ik heb dit wel eens gehad met een streamlined SP2 cd-tje van usenet afgetroggeld. Daar werd inderdaad dat hele windows zero configuration niet goed geinstalleerd.....

• DarkFly
  • Niet online
Ik heb Win. XP gewoon geinstalleerd en SP 2 via de Windows Update geinstalleerd. Lijkt mij dat het daar niet aan ligt, aangezien ik soms wel en soms geen verbinding heb...

[ Voor 37% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 14:24 ]

Verwijderd

Dan weet ook ik het niet meer... Als optie heb ik nog

Zyxel support

Misschien dat daar nog iets tussenstaat.... :?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

En als je nou es je WLAN NIC een statisch ip geeft dan.? dus.. niet via DHCP maar handmatig invoeren. Wil met wlan nog wel es helpen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• DarkFly
  • Niet online
Hoe doe je dat?

[ Voor 74% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 15:50 ]

Verwijderd

Ga naar start->instellingen->configuratiescherm->dubbelklik netwerkverbindingen->rechtsklik lan en kies eigenschappen. Kies TCP/IP en klik op eigenschappen. Hier kun je je ip-adres invullen. Vergeet niet dat de gateway 192.168.1.1 is... :/

• DarkFly
  • Niet online
En ook dat werkt niet. Heb alles geprobeerd, ook DNS-nummers e.d. ingevuld, maar werkt nog steeds niet :'(

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
En als je de computer met kabels aansluit??
lukken de zaken dan wel.

Voor mijn gevoel klikt het als of je router geen of slecht signaal uitzend, dus ff kijken wat er gebeurd als je met kabel aansluit, zelfde problemen, heb je mogelijk last van SP2.

Oh ja mogelik ander wifi in de buurt, die wel gevonden word?

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33

Prx

Omdat je aangeeft dat zowel met een dynamic als een static ip het niet lukt om goed verbinding te maken met je gateway moet je het eens op je physical layer gaan zoeken als eerste. Controleer even of alles wel goed werkt.

Daarna kan je even kijken of het je gateway zelf is die jou in de maling probeert te nemen.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Heb je al geprobeerd om de router op een ander kanaal te laten zenden? Want dit klinkt alsof het kanaal wat je nu gebruikt niet lekker loopt.

Verwijderd

Het je gekeken welke fimware je router gebruikt. Op de site van E-tech kun je firmaware versie: .45.15, Aug 13th 2004 downloaden.

Firmware link
http://www.e-tech.nu/GetD...4C_eTECH_1.45.15_code.exe

Mogelijk dat er een fix voor is en hiermee je probleem wordt opgelost.

En misschien als je deze nog niet gebruikt de laaste drivers voor de WLUS03
http://www.e-tech.nu/GetD...ads/wlus03_4.10.9.424.zip

Hoop dat je hier iets aan hebt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 20:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:54:
Zie je niet iets van een computertje met een antennetje met blauw/gele straalringetje in je systemtray ?
Als je daar op dubbel klikt, dan zou je e.e.a. moeten kunnen zien/instellen/configureren. Staat in de router misschien MAC filtering nog aan of heb je een verkeer mac-adres ingetyped ? een 0 (nul) wil wel eens gezien worden als een o (oscar)....

:9
offtopic:
Daar hebben ze wat op verzonnen.. Er komen geen o's voor in MAC adressen, alleen maar nullen

Verwijderd

CyberJ schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:33:
[...]

offtopic:
Daar hebben ze wat op verzonnen.. Er komen geen o's voor in MAC adressen, alleen maar nullen
Maar daarom zijn er nog wel van die nono's 8)7 die dat wel doen, vandaar mijn opmerking...

Verwijderd

Probeer eens om de USB stick te installeren op je computer en dan het hele zwikkie te configureren en te testen of dat wel goed gaat.... Als je dat nog niet gedaan had tenminste. Dan weet je misschien of het aan de usb stick ligt of aan de installatie. Die optie van het flashen van de firmware is ook nog een mogelijkheid natuurlijk. Ik ga er ook vanuit dat je de router op Infrastructure hebt staan met 802.11b en niet alleen 802.11g modus bijvoorbeeld ?

• DarkFly
  • Niet online
Heb dus de nieuwste firmware al geinstalleerd (of hoe je het ook wilt noemen), maar dat had geen resultaat. MAC-adres had ik al goed (wist dat er geen o in voor kwamen). Ander kanaal werkt ook niet en op m'n gewone comp. werkt alles het wel goed...

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toen je dit probeerde:
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:46:
Ga naar start->uitvoeren/run en type in services.msc Druk op Ok en de services komen naar voren. Kijk dan ergens bij Windows Zero Configuration.. Wat natuurlijk ook nog kan is dat de SP2 firewall e.e.a. zit te verzieken..
heb je toen je instellingen in de router meeveranderd naar static?

Het klinkt namelijk alsof je netwerkkaart vast houdt aan eerdere instellingen; heb ik ooit gehad met een fysiek netwerk. Ik moest toen de instellingen van de netwerkkaart 'releasen' waarna het probleem na een reboot verholpen was.

* ik heb natuurlijk geen idee of dit ook kan voor een draadloos netwerk, en hoe het ook weer zat met dat vrijgeven van die gegevens

Leave the gun, get the canoli

• DarkFly
  • Niet online
Heb instellingen van de router mee veranderd naar static, maar dat werkte niet. Ook geprobeerd zonder de router te veranderen, maar dat werkte ook niet. Heb ondertussen wel alles geprobeerd, heb ook XP weer opnieuw geinstalleerd, maar schone XP installatie (zonder SP2) werkte ook niet zoals het moet en later met SP2 ook nog niet, dus hele opnieuw installeren was verspilde moeite.

Ik ben het ondertussen wel zat met dat gekloot. Iemand nog enig idee wat ik kan doen? Anders ga ik naar de computerzaak en probeer het met PCMIA-kaartje voor m'n laptop en als dat niet werkt een andere router.

Zie trouwens wel erg veel topics in de "Network Troubleshooting"-lijst met soortgelijke problemen, valt me op dat het altijd om XP met SP2 gaat...

[ Voor 15% gewijzigd door DarkFly op 21-04-2005 23:37 ]

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Andere adapter zou idd wel eens kunnen helpen.

Ik heb zelf een heleboel raar gekloot gehad met mijn Dell laptop in combinatie met een Sitecom PCMCIA WLAN kaartje. Geen verbinding, wel verbinding, dan weer geen intern netwerk maar wel internet of andersom :( . Ik heb me een ongeluk gepield met vaste en dynamische IP-adressen etc. om het goed te krijgen, vele tips gehad ook uit de nieuwsgroep nl.comp.netwerken.draadloos maar niks hielp, totdat ik uiteindelijk uit pure wanhoop die Sitecom kaart maar heb verwisseld voor een Senao. Kost wat maar dan heb je ook wat, want sinds die tijd nooit meer gezeik gehad. Senao rules _/-\o_

Mijn verhaal is wel niet direct een oplossing voor jouw probleem maar het klinkt errug bekend. Dus een ander merk/type netwerkadapter lijkt me zeker een goeie optie om te proberen. Misschien te lenen van iemand?

O ja, in mijn geval was het trouwens WinXP eerst zonder, later met SP1. Nu inmiddels SP2 met de Senao kaart en geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door DapperDen op 21-04-2005 23:41 ]

Pagina: 1