Na mijn vraag op FOK! & helpmij.nl gesteld te hebben en geen antwoord te hebben gekregen zoek ik mijn heil maar op GoT. Helaas kan ik met google ook geen oplossing vinden op mijn probleem.
Onlangs heb ik Windows XP (met SP 2) geinstalleerd (schone installatie!). Hiervoor gebruikte ik windows 2000. Ik heb ook een draadloos netwerk liggen, met een E-tech Wireless Router (model WLRT03). Aan mijn laptop "hangt" een Wireless 11Mbps USB adapter van E-tech (model WLUS03).
Zodra windows verbinding met het draadloze netwerk "krijgt" krijg ik de volgende melding:
Ik kan ook niet vanaf mijn laptop bij de router komen. Het IP-adres van de router is 192.168.1.1 en de router zou de laptop een IP-adres als volgt moeten toekennen: 192.168.1.10x. Het IP-adres dat "windows" toewijst is 169.254.241.246.
Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de router doet alles het wel goed. Ik heb een abo bij @home (denk niet dat het daar aan ligt, maar goed)
Onlangs heb ik Windows XP (met SP 2) geinstalleerd (schone installatie!). Hiervoor gebruikte ik windows 2000. Ik heb ook een draadloos netwerk liggen, met een E-tech Wireless Router (model WLRT03). Aan mijn laptop "hangt" een Wireless 11Mbps USB adapter van E-tech (model WLUS03).
Zodra windows verbinding met het draadloze netwerk "krijgt" krijg ik de volgende melding:
Als ik dan op het bericht klik, krijg ik deze melding:Draadloze netwerkverbinding
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.
Als laatste probeer ik de optie "herstellen" ook nog, maar dan krijg ik deze melding:Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is
opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
Dit werkt dus ook niet. Als ik de router uit en weer aan doe heb ik soms wel een goed IP-adres (en kan dus ook internetten). Het maakt niet uit of ik de WEP-encryptie aan of uit heb staan. Dit zelfde geldt voor de MAC-filtering, de firewall en virusscanner. Het update-en van de drivers en firmware heeft geen effect gehad. Ook het resetten van de router heeft geen nut gehad. Het handmatig invoeren van het IP-adres e.d. werkt ook niet.Draadloze netwerkverbinding herstellen
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-adres vernieuwen
Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.
Ik kan ook niet vanaf mijn laptop bij de router komen. Het IP-adres van de router is 192.168.1.1 en de router zou de laptop een IP-adres als volgt moeten toekennen: 192.168.1.10x. Het IP-adres dat "windows" toewijst is 169.254.241.246.
Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de router doet alles het wel goed. Ik heb een abo bij @home (denk niet dat het daar aan ligt, maar goed)
[ Voor 17% gewijzigd door DarkFly op 20-04-2005 13:25 ]