Toon posts:

[Linux]Automatische volume control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet niet of dit in het juiste forum staat, of dat het meer programming/audio forum is.
Ik neem door middel van een c++ programma in combo met mpegrec audio op uit een microfoon.
Nu krijg je dat verschillende mensen met een verschillend volume inspreken (niet iedereen praat even hard)
Nu ben ik op zoek naar een commandline programma of c++ source/library waarmee je automatisch de volume van het opgenomen audio bestand aan kan passen. Zodat uiteindelijk alle opgenomen bestanden van hetzelfde niveau zijn.
Weet iemand hier meer informatie over?

Met SOX schijnt het te kunnen, zie ook http://aaron.boim.com/unix/audioRecording.html

Maar zoals de maker van de site al verteld dat het hem niet lukt goed werkend te krijgen, krijg ik ook niet het gewenste resultaat.

Heeft iemand veel ervaringen met SOX of een ander commandline programma die auto vol control heeft?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gooi 't door een audio editor en speel wat met de dynamic range compressor en de limiter functies. Dat is waarmee je dit soort dingen kunt doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 14:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

normalize doet het vast wel... Dit is ook modulair als ik me niet vergis

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem