dit is zo'n verhaal dat ik het maar in een nieuw topic zet, anders wordt het erg onduidelijk
als ik een image wil mounten onder fedora core 3 met cdemu, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen.
[root@localhost dennis]# cdemu 0 egc-pttm.cue
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/cdemu", line 105, in ?
main()
File "/usr/bin/cdemu", line 97, in main
device = libcdemu.get_device_from_drive_number(args[0])
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/libcdemu.py", line 316, in get_device_from_drive_number
raise CDEmu_Error, "could't find block device, if you've no devfs make sure you created them"
libcdemu.CDEmu_Error: could't find block device, if you've no devfs make sure you created them
kan iemand mij uitleggen wat hier fout gaat ??
ik heb de rechten op map dev/cdemu en op de files hierin al aangepast naar 777 maar dit helpt niet.
ik moet ze denk ik zelf toevoegen, maar hoe doe ik dit, want ik snap er geen biet meer van.
ik ben een neewbie op het gebeid van linux, als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan doen, dan graag..
als ik een image wil mounten onder fedora core 3 met cdemu, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen.
[root@localhost dennis]# cdemu 0 egc-pttm.cue
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/cdemu", line 105, in ?
main()
File "/usr/bin/cdemu", line 97, in main
device = libcdemu.get_device_from_drive_number(args[0])
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/libcdemu.py", line 316, in get_device_from_drive_number
raise CDEmu_Error, "could't find block device, if you've no devfs make sure you created them"
libcdemu.CDEmu_Error: could't find block device, if you've no devfs make sure you created them
kan iemand mij uitleggen wat hier fout gaat ??
ik heb de rechten op map dev/cdemu en op de files hierin al aangepast naar 777 maar dit helpt niet.
ik moet ze denk ik zelf toevoegen, maar hoe doe ik dit, want ik snap er geen biet meer van.
ik ben een neewbie op het gebeid van linux, als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan doen, dan graag..
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!