Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Telefoon] Welke aders moet ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Na enig onderzoek kom ik er nog niet helemaal uit.

Ik hoop dat ik dit bericht op de goede plek zet trouwens!

Bij ons op kantoor moet ik tijdelijk 5 telefoon en 1 data aansluiting aanleggen, geen probleem.
Ik heb dus 6 UTP (cat 5) kabels getrokken naar de tijdelijke werkplekken, 1 van die kabels wordt dus aangesloten op een hub en dus is er netwerkconnectie. De andere 5 kabels moet ik gebruiken voor telefoon. Ik heb wandoutlet aansluitingen om het telefoonnetwerk tot stand te brengen. Maar nu mijn vraag:

Welke aders moet ik gebruiken voor de telefoons?? Ik heb dus 8 aders in de UTP, maar de telefoon heeft maar 2 nodig!

Alvast bedankt!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
maakt niet uit welke aders je gebruikt. Ik gebruik altijd maar de middelste 2, omdat ik dan een telefoonkabel makkelijk in een wandoutlet kan stoppen, maar ieder ander paar voldoet ook.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok, maar de UTP wordt rechtstreeks aangesloten op de NovoFox Office telefooncentrale...... daar gaan dus wel allle 8 aders in........

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
geen idee, dan hangt het natuurlijk af van je telefooncentrale ;) misschien staat het in de handleiding van het kreng, of weet degene die hem aangesloten heeft het wel. probeer het anders ff uit, ben je er ook zo achter...

[ Voor 31% gewijzigd door Rac-On op 20-04-2005 13:20 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoogstwaarschijnlijk de middelste twee. Dat is namelijk de reden dat die bij gewoon ethernet (uitgezonderd gbit) niet gebruikt worden.

Gebruik gewoon van patchpanel -> wandcontact alle 8 aders alsof je een normale ethernetaansluiting aan het maken bent. Vanaf het wandcontactdoosje kun je dan waarschijnlijk gewoon een normale telefoonkabel midden in de rj-45 proppen en aanknijpen, en aan de andere kant van die kabel een rj-11 plugje proppen en dat aanknijpen.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 20-04-2005 13:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:22:
Hoogstwaarschijnlijk de middelste twee. Dat is namelijk de reden dat die bij gewoon ethernet (uitgezonderd gbit) niet gebruikt worden.

Gebruik gewoon van patchpanel -> wandcontact alle 8 aders alsof je een normale ethernetaansluiting aan het maken bent. Vanaf het wandcontactdoosje kun je dan waarschijnlijk gewoon een normale telefoonkabel midden in de rj-45 proppen en aanknijpen, en aan de andere kant van die kabel een rj-11 plugje proppen en dat aanknijpen.
Het is ISDN he, dus de telefoonaansluiting is ook gewoon RJ-45.......... Ik zal het proberen met de middelste 2 (is bij de bestaande telefoons al zo)

Bedankt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:43:
[...]

Het is ISDN he, dus de telefoonaansluiting is ook gewoon RJ-45.......... Ik zal het proberen met de middelste 2 (is bij de bestaande telefoons al zo)

Bedankt.
In dat geval kun je prima de normale netwerkbekabeling gebruiken, die is daar namelijk ook voor ontworpen. Geef 't alleen wel een ander kleurtje want isdn in ethernetpoort -> dode ethernetpoort.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Zowel de digitale als analoge toestelpoorten op de Vox novo Office centrale zijn twee draads en gebruiken de middelste 2 aders ( 4 en 5 ).
Pagina: 1