Toon posts:

Slash in GET conflicteert met Multiviews; hoe omzeilen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen,

Op een webserver met apache heb ik aan de hand van een .htaccess de multivieuws ingeschakeld

op deze site kun je ook zoeken je krijgt dan een url zoals
index.php/zoekwaarde/waarjeopgezochthebt/variable2/waarde

dit werkt allemaal goed niks geen problemen mee alleen als je gaat zoeken op een / breekt die hem verkeerd af wat op zich logisch is

zodoende was het plan de slashes in variablen om te zetten naar %2f (wat een slash is in de url)
maar dit schijnt helemaal niet te werken in statische urls

zoals index.php?zoekwaarde=waarde%2fwaarde << werkt wel
index.php/zoekwaarde/waarde%2fwaarde << werkt niet

Is hier nog een andere oplossing voor of af te vangen aan de hand van een rewrite rule of iets dergelijks ?

Ben dit probleem nog niet bij andere tegen gekomen of op de apache site tegen gekomen kan iemand me een hint geven alvast bedankt

grtz marco

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ehm.. kun je niet gewoon je waarde POSTen?

Overigens lijkt me dit meer iets voor het programmeer forum dan voor NOS.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is wel interessant of dit in SA of in PW hoort; je hebt een probleem wat namelijk zowel door je webserver als je applicatie veroorzaakt en opgelost kan worden. Vooralsnog verplaats ik hem even naar PW maar het kan zijn dat men daar besluit om hem naar SA toe te zetten :)
index.php/zoekwaarde/waarde%2fwaarde << werkt niet
Hoezo 'werkt' het niet? Wat werkt er niet aan? :)

[Apache] .htaccess probleem met +MultiViews > Backslash in GET conflicteert met Multiviews; hoe omzeilen?*
NOS > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De PATH_INFO is bij het voorbeeld wat je geeft /zoekwaarde/waarjeopgezochthebt/variable2/waarde.
Kun je niet gewoon eerst het eerste (dat zoekwaarde dus) daaruit halen en dan is de rest gewoon hetgeen waar je op zoekt? (eventueel gooi je er een /eof/next_var oid in zodat je daarachter meer vars kunt zetten).

btw, dit is een gewone (forward) slash :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 gooit de back in de vuilnisbak

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo