Hey Mensen,
Op een webserver met apache heb ik aan de hand van een .htaccess de multivieuws ingeschakeld
op deze site kun je ook zoeken je krijgt dan een url zoals
index.php/zoekwaarde/waarjeopgezochthebt/variable2/waarde
dit werkt allemaal goed niks geen problemen mee alleen als je gaat zoeken op een / breekt die hem verkeerd af wat op zich logisch is
zodoende was het plan de slashes in variablen om te zetten naar %2f (wat een slash is in de url)
maar dit schijnt helemaal niet te werken in statische urls
zoals index.php?zoekwaarde=waarde%2fwaarde << werkt wel
index.php/zoekwaarde/waarde%2fwaarde << werkt niet
Is hier nog een andere oplossing voor of af te vangen aan de hand van een rewrite rule of iets dergelijks ?
Ben dit probleem nog niet bij andere tegen gekomen of op de apache site tegen gekomen kan iemand me een hint geven alvast bedankt
grtz marco
Op een webserver met apache heb ik aan de hand van een .htaccess de multivieuws ingeschakeld
op deze site kun je ook zoeken je krijgt dan een url zoals
index.php/zoekwaarde/waarjeopgezochthebt/variable2/waarde
dit werkt allemaal goed niks geen problemen mee alleen als je gaat zoeken op een / breekt die hem verkeerd af wat op zich logisch is
zodoende was het plan de slashes in variablen om te zetten naar %2f (wat een slash is in de url)
maar dit schijnt helemaal niet te werken in statische urls
zoals index.php?zoekwaarde=waarde%2fwaarde << werkt wel
index.php/zoekwaarde/waarde%2fwaarde << werkt niet
Is hier nog een andere oplossing voor of af te vangen aan de hand van een rewrite rule of iets dergelijks ?
Ben dit probleem nog niet bij andere tegen gekomen of op de apache site tegen gekomen kan iemand me een hint geven alvast bedankt
grtz marco