Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/native1.1/
--edit--
Hmm, misschien toch niet helemaal *de* oplossing, maar het kan een goed begin zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door MrBucket op 20-04-2005 12:34 ]
Corba voor zwaardere.
[ Voor 57% gewijzigd door Alarmnummer op 20-04-2005 12:35 ]
JNI is geloof ik niet voor netwerk communicatie, maar alleen voor communicatie in 1 applicatie tussen een java en een native component.MrBucket schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:32:
JNI.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/native1.1/
--edit--
Hmm, misschien toch niet helemaal *de* oplossing, maar het kan een goed begin zijn.
Klopt, ik begreep dit ook pas later. Niettemin kan het handig zijn om de java-applicatie een klein stukje C++-code te geven, die de interproces-communicatie regelt (misschien via DCOM, LRPC, shared memory, etc.) of de C++-app een klein stukje java-code te geven, zodat er via RMI kan worden gecommuniceerd.Alarmnummer schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:36:
[...]
JNI is geloof ik niet voor netwerk communicatie, maar alleen voor communicatie in 1 applicatie tussen een java en een native component.
Kijk anders hier eens.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Als de communicatie ook de andere kant op moet kunnen, zou ik ervoor kiezen om ook in het Java-programma een server in te bouwen. Dat schrijf je zelf al in je post, en dat lijkt mij ook de cleanste oplossing. Je kunt dan ook de programma's op verschillende machine's draaien (altijd leuk).
Siditamentis astuentis pactum.
Als ik die docs zo bekijk is dat lichtgewichte ook maar relatief.Alarmnummer schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:33:
RMI over IIOP voor lichte toepassingen.
Corba voor zwaardere.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
RMI werkt alleen maar voor Java en dus niet voor C++. Server/client is eigenlijk de enige oplossing.Alarmnummer schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:33:
RMI over IIOP voor lichte toepassingen.
Corba voor zwaardere.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Volgens mij is CORBA wat te zwaar voor het gebruik dat de TS wenst. CORBA is eigenlijk bedoeld als je een geinstantieert object van de ene 'server' naar een andere 'server' wilt verplaatsen zodat het gebruikt kan worden. De TS wilt eigenlijk alleen de opdracht 'start opdracht' en 'opdracht klaar' versturen en dan is het simpeler als je een simpele socket-connectie gebruikt om daarover wat tekst te sturen.Soultaker schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:30:
CORBA lijkt me hier bij uitstek geschikt voor. Als ik me niet vergis is in de Java 1.5 versie van de CORBA-implementatie de boel wat versimpelt, wat handig zou kunnen zijn.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein