Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Hallo daar,

Zeg, kan iemand mij misschien helpen.

Ik heb een IrDA dongle ( SigmaTel Y-160 ) en een Philips 755 GSM (infrarood, enige mankement)
Die dongle is goed geinstalleerd in XP device manager (alleen kan ik niet checken offie ook daadwerkelijk iets zend/ontvangt)
In ieder geval, zeker is dat de Y-160 van SigmaTel is :P

Anyway, met die GSm kan ik dus Ir activeren, en dan zegt ie "searching PC"
Dat lukt dus niet...dat bljift maar searchen, om uiteindelijk gewoon naar idle terug te gaan
Ook als ik met Mobile Phone Tools begin, kan die de GSM niet vinden.

Ik dacht eerst aan services...fijn services als "shell hardware detection" en "removable storage" aangezet...waarom weet ik niet echt, want met mijn digitale camera hoeft dat ook niet.

Mijn vragen:
1) Hoe kan ik een IrDA dongle testen, zonder nieuwe hardware te kopen? Is daar software voor?

2) Heeft iemand hier een Philips 755 met zijn comp ge-connect?

Er is op GoT 1 topic over de Y-160 IrDA dongle, met echter maar 1 reply, die voor mij niets deed.
Voor andere GSM's zijn er ook topics (mbt IrDA) , maar ook die antwoorden hielpen nie.
Google is uiteraard niet echt useful, aangezien niemand Philips GSM's heeft :P
Dus weinig How-to's te vinden :O

Eat the bugs, live in a pod

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Eerst werkte het ook niet bij mij via infrarood, nu wel. Door hand matig in te stellen:
Start de Phone tools, druk F6, kies tab communicatie, modemwijzigen, en kies via Irda of usb, (ik koos auto detect) en select 755, en vergeet infrarood niet in de gsm aan te zetten: menu: Infrarood > Data.
:)

ps. het werkt op mn laptop via Irda en via een Sitecom irda adapter

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ok...het was dus de firewall...sjonge jonge |:(

Eat the bugs, live in a pod