Tool voor het kijken welke videokaart er in zit.

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Hoi,

Iemand hier op het werk heeft problemen met zijn videokaart, hij moet er een driver voor installeren. Maar, hij weet niet welke videokaart hij heeft, en hij kan het ook niet zien bij het BIOS scherm van de videokaart.

Bestaat er een tool, die laat zien welke videokaart erinzit, zonder dat er een driver voor geinstalleerd is?

Alvast bedankt!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:15
win95 of win98 installen en auto-detecten :?
Hoe oud is de kaart :?
Eruit halen en lezen wat er op de grootste chip staat :?
Waar komt de kaart vandaan :?
Al gekeken op fcc.net (ofzo) :? Er bestaat zo'n site waarop alle hardware serienummers (fcc-nummers) zijn geregistreerd :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kast open, kaart eruit, vergrootglas erbij, merknaampje zoeken, internet erbij, klaar.

Moet te doen zijn...

Hoe oud is dat ding? Ik bedoel PCI of AGP? AGP lijkt me helemaal makkelijk zoeken maar PCI ook wel.. ;)

Post maar wat je vind eventueel.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
die tool heet een schroevendraaier.
gewoon even downloaden van de lokale ijzerhandel...

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
Als je daar internet hebt kan je Glsetup proberen, die installeert automatisch vanaf internet de nieuwe drivers. Maar werkt maar met een beperkt aantal kaarten.

webdeploy.glsetup.com/webdeploy.118/glsetup.exe

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.entechtaiwan.com/files/ps3beta.exe

die zal het ook wel zien, hoewel zonder drivers ?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

- Bij DirectX zit een of andere systeemonderzoekstool. Die kan wel wat info geven
- zoals boven genoemd: kastje openschroeven en kijken maar...
- Als je er echt niet uitkomt: even kijken of er een fcc-goedkeuringsnummer op de kaart staat (denk het wel). vervolgens opzoeken op http://www.fcc.gov/oet/fccid/

De laatste link is altijd handig als je bv. een no-name apparaat gekocht hebt. Kun je kijken wie je Aldi spulletjes gebouwd heeft bv.

Succes :)

Zoef

Verwijderd

Gewoon open maken en downloaden
moet echt lukken eventueel boekjes en ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij geen bios scherm geeft

• GREENSKiN
Ok, bedankt. Nouja, hij weet er dus niet alteveel van, en kast openschroeven zit er helemaal niet in. Hij krijgt het niet te zien bij het booten omdat z'n monitor dan nog net even standby staat.

Ik heb 'm aangeraden het te proberen met 'dxdiag'.

Bedankt! :)

Verwijderd

1. From a DOS prompt, Win 3.x, Win9x, WinNT, or Win2K command prompt type DEBUG and press Enter.
2. A single dash will appear at which point type DC000:35 and then press Enter (DC000:50 may also work for newer cards).
3. You may need to type D at the second dash and press Enter for all of the information to appear.

• GREENSKiN
Hey Chicko, das helemaal handig, thanks! :)

Verwijderd

graag gedaan
had ik ooit eens op de site van S3 gelezen
Pagina: 1